بررسی اتهام پرسپولیسی ها به رئیس فدراسیون

كفاشیان برای نجات استقلال تخلف کرده است؟

بصیر، پرسپولیسی ها شاکی هستند.شاکی از پولی که فدراسیون علی کفاشیان برای حلمشکل استقلال به فیفا پرداخته تا امتیاز این تیم کسر نشود.کسر امتیازی که میراث به ا مانده از مربی و مدیران ۳ سال قبل تیم است ، برای خرید یکی از ۱۰ بازیکن خارجی تیم که هیچ کدام شان غیر از جریمه های این چنینی ، آورده زیادی برای آبی ها نداشتند و بیش از یکمیلیون دلار برای این تیم غرامت و مشکلات به همراه داشته اند.

برای پرسپولیسی ها شاید کسر این ۳ امتیاز از رقیب از نان شب همواجب تر است. کسر این امتیازات برای قرمزها یعنی ، یک هفته قبل از دربی و بدون انجام هیچ مسابقه ای ، آنها بالاتر از استقلالی قرار بگیرند که از ابتدای فصل ، مدام برتر از آنها بوده است و جایگاهی بالاتر به خود اختصاص داده بود. اما این پول را چرا کفاشیان داده و آیا تخلف کرده است؟

با حساب و کتابی ساده می توان دریافت اصلا این طور نیست. همین حالا پرسپولیس کلی شکایت رسیدگی نشده که حتی طاهری هم گفته به زودی نوبت شان می رسد و پرسپولیسی ها شاکی هستند که چرا به این تیم کمکی نشده البته این دلخوری در کنار اهمیت بالای کسر سه امتیاز از آبی ها دارد.

استقلال اما برای این ۱۲۰ هزار دلار چه کرده که فدراسیون راضی شده است. با مشکلاتی که بر سر انتقال پول به اروپا وجود دارد ، پول های بلوکه شده درفیفا بهترین راهکار برای نجات استقلال بودند. استقلالی ها در جام جهانی غیر از خسرو حیدری ، امید ابراهیمی و هاشم بیک زاده ، آندورا هم داشتند. ۴ بازیکنی که ۱۷ روز حضورشان در برزیل و به ازای روزی ۱۵۰۰ دلار ، رقمی نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار این تیم را از فدراسیون فوتبال طلب کار می کرد. رقمی که تازه دو سالی هم هست که از سوی فدراسیون ، پرداختش به تعویق افتاده است.

استقلالی ها بر اساس گفته مسئولان شان از فدراسیون برای توزی ، ۱۲۰ هزار دلار گرفته اند . البته قرارداد توزی با استقلال برای یک سال بیش از ۳۶۰ هزار دلار بود که همان سال او بخشی از پولش را گرفت و در مذاکراتش با نمایندگان آبی ها ها بخش دیگری از این پول را بخشیده بود.

این ۱۲۰ هزار دلار اگر تا روز گذشته پرداخت نمی شد، ۳ امتیاز از تیم آبی پوش در لیگ کسر می شد و دیگر راهی را برای استقلالی ها باقی نمی گذاشت. برداشت از پول های مانده از جام جهانی ، بهترین راهکار برای آبی ها بود. کفاشیان که هنوز حق باقی باشگاه ها را هم از آن پاداش ها نداده است ، این بار در این شرایط اورژانسی پذیرفت به استقلال کمک کند و پول بشتری هم از طلبی که داشتند بپردازد که البته باید از سهم طلب های این تیم ها از سازمان لیگ بازپس داده شود.طلب هایی که در این دو سال بالا و بالا رفته اند و حالا این تیم ها برای دریافت بخشی ازاین مطالبات شان معمولا تمام شکایت های بازیکنان را در نامه ای به تاج می نویسند تا او این پول ها را پرداخت کند. با این حساب ، کمک کفاشیان به استقلال کاری خارج از عرف نبوده و همین پرسپولیس هم بزودی برای پرداخت بدهی های خارجی اش که ارقامی درشت هستند ، چاره ای جز کمک گرفتن از کفاشیان و فدراسیون فوتبال دارد.

بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا