انفجار مرگبار منزل مسکونی در مشهد

بصیر،حسن جعفری در تشریح جزییات این حادثه، عنوان کرد: مقارن ساعت  ۵:۵۵دقیقه صبح امروز حادثه‌ای مبنی بر انفجار یک منزل مسکونی و تخریب چندین منزل اطراف آن به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که ستاد فرماندهي سازمان با دریافت این خبر بلافاصله بیش از ۲۰ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه هفت خودروی عملیات و تجهیزات از چهار ایستگاه اعزام محل حادثه واقع در بلوار بهمن کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه دریافتند در اثر انفجار منزل مسکونی یک طبقه با مساحت تقریبی ۵۰ متر و سه منزل اطراف آن نیز تخریب شده‌اند و ساکنان آن گرفتار در آوار هستند.

جعفری ضمن اشاره به تخریب ۱۰۰ درصدی کانون انفجار و بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی سه منزل اطراف محل حادثه افزود: ماموران آتش‌نشانی با بکارگیری تجهیزات لازم ضمن رعایت نكات ایمنی نسبت به رهاسازی ساکنان منازل تخریب شده اقدام کردند.

وی ادامه داد: در اثر شدت وقوع این انفجار متاسفانه یک زوج جوان به همراه فرزندشان که از ساکنان یکی از منازل تخریب شده بودند، در زیر آوار جان باختند.

وی در خصوص دیگر مصدومان این حادثه ضمن بیان اینکه مالک کانون انفجار که مردی میانسال بود، دچار مصدومیت و سوختگی شده است، تصریح کرد: ۱۰ تن از ساکنان منازل مجاور نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۵ تن آنان توسط تکنسین‌‌های اورژانس اعزام بیمارستان و دیگر مصدومان در محل مداوا شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: شیشه‌های منازل اطراف این ملک به طور تقریبی تا شعاع صد متر و دو خودروی پراید که در کوچه پارک بودن نیز در اثر انفجار تخریب و دچار خسارت شدند.

جعفری ضمن تاکید بر اینکه علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان احتمال می‌رود نشت گاز شهری موجب انفجار شده باشد.

جعفری اظهار کرد: در ساعت ۹:۱۵ دقیقه عملیات این حادثه با سه کشته و ۱۱ مصدوم به پایان رسید.

بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا