یک آمریکایی ۳۳ سال اشتباهی زندانی بود!

بصیر، یک زندانی آمریکایی که ۳۳ سال به اشتباه در زندان بود، آزاد شد.

دستگاه قضایی آمریکا روز پنجشنبه، یک زندانی را که به اشتباه به اتهام تجاوز به زنی و قتل همسر وی در سال ۱۹۸۲ به حبس ابد محکوم شده بود، پس از ۳۳ سال تبرئه کرد.
کیت هاروارد ، ۳۳ سال پیش به حمله به خانه خانواده ای که در شهر بندری نیوپورت نیوز زندگی می کردند و ضرب و شتم مرد خانواده و قتل وی و تجاوز به همسر وی، در حالی که ۳ فرزند این زوج در خانه خواب بودند، متهم شد.

اکنون ۳۳ سال پس از این حکم اشتباه، آزمایش های « دی.ان.ای.» که سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، نشان داد که هاروارد بی گناه است و قتل این مرد و تجاوز به همسر وی از سوی فرد دیگری صورت گرفته است که به دلیل ارتکاب جرم دیگری زندانی بود.

یک آمریکایی 33 سال اشتباهی زندانی بود!

دادگاه عالی ایالت ویرجینیا در حکمی بی‌گناهی کیت هاروارد را به رسمیت شناخت و محکومیت های وی را به اتهام قتل، تجاوز و سرقت لغو کرد و دستور آزادی فوری وی را صادر کرد.
مدرسه حقوق دانشگاه میشیگان ماه فوریه در گزارشی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۵ دستگاه قضایی آمریکا ۱۴۹ نفر را که به اشتباه محکوم شده بودند، تبرئه کرد؛ این رقم بی سابقه، همچون قطره ای است در اقیانوس دهها هزار اشتباه قضایی آمریکا.

این ۱۴۹ محکوم که بی‌گناهی آنها ثابت شد، محکومانی بودند که به طور متوسط مدت ۱۴ سال از زندگی خود را بدون هیچ جرمی در زندان سپری کردند.

بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا