عضو کمیسیون انرژی مجلس

کارت سوخت‌های گازوئیل حذف نمی‌شود/ مخالفت مجلس با واگذاری جایگاه‌های سوخت به شرکت‌های بزرگ

بصیر، نادر فریدونی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص حذف کارت‌های سوخت گفت: کارت سوخت زمانی جایگاه داشت که سوخت به صورت یارانه‌ای وجود داشت ولی از آن‌جایی که امروز سوخت بنزین به صورت تک‌نرخی موجود است لذا کارت سوخت دیگر جایگاهی ندارد.

وی افزود: بین قیمت بنزین داخل کشور ما و کشورهای همسایه تفاوت قیمت زیادی نیست و به همین دلیل اگر هم برخی موضوع قاچاق سوخت را مطرح کنند، حذف کارت سوخت‌ها تاثیر چندانی در این زمینه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قاچاق گازوئیل اظهار داشت: به دلیل حجم زیاد قاچاق گازوئیل موضوع حذف کارت سوخت، برای این سوخت مطرح نیست فلذا کارت سوخت گازوئیل همچنان پابرجا خواهد بود.

فریدونی در خصوص مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با حذف کارت سوخت‌ها عنوان کرد: مرکز پژوهش‌ها به دلیل اطلاعاتی که کارت‌ سوخت‌ها در اختیار جایگاه‌داران، شرکت پخش فرآورده‌ها و نیروی انتظامی قرار می‌دهد با این طرح مخالف است در صورتی که این اطلاعات را از منابع دیگری نیز ‌می‌توان به دست آورد.

وی با اشاره به طرح جدید دولت در خصوص واگذاری جایگاه‌های سوخت به شرکت‌های بزرگ گفت: به نظر بنده این طرح از نظر موافقت و تصویب در مجلس جایگاهی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص میزان واردات بنزین به کشور گفت: ما در کشور روزانه ۷۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم که از این ۷۰ میلیون لیتر ۶۳ میلیون لیتر آن را خودمان در داخل کشور تولید می‌کنیم و روزانه ۷ میلیون لیتر واردات بنزین به کشور داریم.

فریدونی اظهار داشت: اگر ما روزانه ۷ میلیون لیتر واردات بنزین داشته باشیم، به صورت کلی در طی یک سال دو هزار و ۵۵۵ میلیون لیتر واردات بنزین خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا