كشف باند بزرگ زمين‌خواري در كرمان

بصیر، دادستان عمومي و انقلاب كرمان از كشف باند بزرگ زمين خواري در شهر كرمان و دستگيري رئيس اين باند خبر داد.

به گزارش ایرنا از دادگستري استان كرمان، دادخدا سالاري بيان كرد: اعضاي اين باند تاكنون بيش از ۲ هزار قطعه اراضي را به افراد مختلف به قيمت هاي گزاف فروخته اند كه اغلب اين اراضي دولتي است.
وي ارزش زمين هاي دولتي كه توسط اين باند به فروش رسيده را بيش از ۷۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: رئيس اين باند هم اكنون بازداشت است و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

وي گفت: پس از جمع آوري اخبار مشخص شد يك باند با داير كردن بنگاه معاملاتي املاك و يك دفتر و استخدام چندين نفر اقدام به شهرك سازي و نامگذاري يك شهرك و فروش قطعات اين شهرك به بيش از ۲ هزار نفر كرده است.

دادستان كرمان اظهار كرد: برخورد با باند مذكور در دستور كار دادسراي عمومي و انقلاب كرمان قرار گرفت و مشخص شد اين شهرك موهوم بر روي اراضي دولتي شكل گرفته و بيش از دو سوم اراضي فروخته شده متعلق به دولت است.

وي گفت: اين باند براي فريب خريداران و جلب توجه افراد اقدام به چاپ بيع نامه و مهر برجسته و نقشه تفكيكي جعلي كرده و از اين طريق به طرف معامله القا مي كردند كه املاك داراي اعتبار لازم هستند.

سالاري افزود: نكته قابل توجه و جالب اين است كه باند مذكور نقشه شهرك موهوم را كه در آن درمانگاه، مدرسه، فضاي سبز، سينما و ساير امكانات شهري لحاظ شده بود براي فريب به خريداران نشان مي داد تا از اين طريق به آنان اطمينان بدهد زمين هاي خريداري شده در بهترين موقعيت قرار دارند.

تابناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا