بدترین اشتباه دوران ریاست جمهوری اوباما

بصیر، اوباما در گفت وگویی با شبكه خبری «فاكس نیوز» كه روز یكشنبه پخش شد درباره اینكه اشتباه بزرگ ریاست جمهوری او چه بود ، گفت: برنامه ریزی نكردن برای روز پس از مداخله در لیبی كه این (مداخله) البته به گمان من كار درستی بود .

این اولین بار نیست كه اوباما در هفته های اخیر درباره لیبی و مداخله تحت رهبری ناتو در آن كشور سخن می گوید.

اوباما ماه گذشته به خبرنگار نشریه «آتلانتیك» گفته بود كه پس از عملیات نظامی در لیبی، یك رشته از مسائل دیگر موجب انحراف توجه «دیوید كامرون» نخست وزیر انگلیس از این موضوع شد.

اوباما هرچند كه از مداخله در لیبی دفاع می كند اما وضعیت فعلی این كشور را افتضاح می داند.

یكی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریكا در بیانیه ای كه برای سی ان ان ارسال كرد ، درصدد توضیح اظهارات اوباما و توضیح این مطلب بر آمد كه ائتلاف بین آمریكا و انگلیس همچنان قوی است.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی در این بیانیه گفت: كامرون نخست وزیر انگلیس از شریكان نزدیك رئیس جمهوری بوده و ما كمك های انگلیس در خصوص اهداف مشترك امنیت ملی و سیاست خارجی دو كشور كه بازتاب رابطه ضروری و ویژه ما است را ارج می نهیم.

پرایس افزود: انگلیس تلاش خود در زمینه یك رشته از موضوعات از جمله فشار بر كشورهای عضو ناتو برای افزایش هزینه های دفاعی را تشدید كرده است.

اوباما پیش از این در ماه سپتامبر در سخنرانی خود در سازمان ملل نیز از مداخله در لیبی انتقاد كرده و گفته بود: ائتلاف ما می توانست و باید برای پر كردن خلا به جا مانده در لیبی كار بیشتری انجام دهد.

اوباما در گفت وگوی روز یكشنبه همچینن گفت كه «نجات اقتصاد آمریكا از ركود شدید در پی بحران مالی سال ۲۰۰۸» بزرگترین دستاورد كاخ سفید در دوران او بود.

جهان نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا