منافعِ ملی باشگاهی در تضاد با منافع تیم ملی؟

پرسش کی‌روش از نظام وظیفه ؟

بصیر، فو‌تبا‌ل ایران چند صباحی است که با پدیده سربازان متخلف دست به گریبان شده؛ همان فو‌تبا‌لیست‌هایی که مدتی چند تصمیم گیری در خصوص آنها به چالشی برای سازمان نظام وظیفه و فدراسیون فو‌تبا‌ل تبدیل شده بود. در هر صورت امروز با پرسشی قابل تامل از سوی سرمربی تیم ‌ملی روبرو شده‌ایم؛ این که چگونه بازیکنان مذکور برای تیم‌های باشگاهی چه در ر‌قا‌بت‌های لیگ برتر و چه در ر‌قا‌بت‌های آسیایی به میدان می‌روند، اما نمی‌توانند در تیم ‌ملی بازی کنند؟

این پرسش آغازگر مساله‌ای است که به نظر می‌رسد از سوی مسئولان ذیربط مغفول مانده، این که اساسا منافع ملی باشگاه‌ها با منافع تیم ‌ملی در تضاد است؟

چگونه این بازیکنان می‌توانند برای باشگاه‌ها در لیگ برتر و در ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی همچون لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و با تیم‌هایشان به خارج از کشور سفر کنند، اما نمی‌توانند زیر پرچم کشورشان برای تیم ‌ملی توپ بزنند؟

این همان مساله‌ای است که برای کارلوس کی‌روش قابل درک نیست! موضوعی که به نظر می‌رسد در برخورد با آن چه به صورت سهوی و چه تعمدا سطحی برخورد شده است.

برخی از بازیکنانی که هم اکنون در باشگاه‌های لیگ برتری مشغول به توپ زدن هستند و نامشان در میان بازیکنان دعوت شده توسط کی‌روش در تیم ‌ملی وجود داشت به هر طریقی از بازی در تیم ‌ملی منع شده‌اند. در حالی که این پرسش از سوی سرمربی تیم ‌ملی مطرح شده چگونه این بازیکنان مجوز بازی در باشگاه‌هایشان را دارند، اما برای تیم ملی نمی‌توانند به میدان بروند؟

حال باید منتظر ماند و دید که توجیه سازمان نظام وظیفه در قبال پرسش قابل تامل کی‌روش چیست؟ حال که زمان زیادی نیز تا اتمام زمان خدمت برخی از این بازیکنان باقی نمانده چه پاسخی از سوی مسئولان ذیربط می‌تواند چالش‌های تعاریف مختلف به وجود آمده در خصوص ارجحیت منافعِ ملی باشگاه‌ها را در قبال منافع تیم ‌ملی را حل کند.

جهان نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا