امیر پوردستان: در دفاع از مرزهایمان با هیچ کشوری تعارف نداریم/ ارتش هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شود

بصیر، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در صبحگاه مشترک این یگان که در مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا برگزار شد، ضمن تبریک روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ۲۹ فروردین یک روز تاریخی است و از ایام الله ایران است. این روز روزی است که امام راحل با فرمان شجاعانه خود ارتشی که رو به انحلال بود را دوباره حیات داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: رژیم پهلوی در زمان حکومت خود میان ارتش و مردم فاصله انداخته بود، اما امام راحل ما با فرمان خود ارتشی مردمی و ولایتمدار به وجود آورد که همین ارتش بعد از پیروزی انقلاب دو کار خیلی مهم را انجام داد.

وی ادامه داد: اولین کار ارتش در همان آغازین روزهای انقلاب کمک به تشکیل هسته اولیه سپاه پاسداران و کار دیگر ارتش بعد از پیروزی انقلاب مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب بود.

امیر پوردستان درباره اقدام آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا در زمان پیروزی انقلاب به گونه‌ای بود که آنها می‌خواستند نظام ما را براندازی کنند و به همین خاطر تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کردند و گروهک‌های منافق را برای ترور و به شهادت رساندن مسئولان نظام به وجود آوردند، اما ارتش در این مسئله ورود پیدا کرد و به طور تمام قد از نظام اسلامی دفاع نمود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد رصد فعالیت‌ها در منطقه اظهار داشت: ارتش هم‌اکنون تمام فعالیت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد را رصد می‌کند و در صورت لزوم با آنها برخورد می‌کند و مردم ما نیز بدانند که ارتش ما هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شود. وضعیتی که امروز در منطقه حاکم است، به صورت جنگ‌های نیابتی است و ارتش ما نیز برای این کار آمادگی کامل را دارد. ما خط مرز ۴۰ کیلومتری ترسیم کردیم و اگر هر تهدیدی به این خط قرمز نزدیک شود، با آن برخورد می‌کنیم و با هیچ کشوری تعارف نداریم.

وی در مورد یگان‌های ارتش نیروی زمینی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اکنون یک آسمان امن برای پرواز هواپیماها ایجاد کرده و نیروی هوایی ارتش نیز کارهایی انجام دادند تا هیچ‌کس نتواند به آسمان ایران تجاوز کند. نیروی دریایی نیز در این زمینه ضمن دفاع از مرزهای آبی ایران و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی توانسته با برقراری امنیت در اسکورت کشتی‌های تجاری در آبهای بین‌المللی پرچم ایران را بیش از پیش برافراشته نگهدارد.

امیر پوردستان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: همه این اقتدارهای یگان‌های ارتش از انقلاب است و امروز ارتش در کنار سپاه پاسداران دو بازوی قدرتمند نظام و به عنوان ذوالفقارهای اسلام آماده هستند تا هرگونه تهدیدی علیه اسلام را پاسخ دهند. ما برای دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسیم و آماده‌ایم در هر نقطه‌ای که مقام معظم رهبری دستور فرمایند صلابت ایران را به اثبات برسانیم.

خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا