به بهانه انتصاب چهارمین معاون فرمانداری فریدونکنار؛

از «انتظار مردم برای رفع مشکلات» تا «عدم نگاه جناحی» در فریدونکنار

بصیر، پس از گذشت حدود ۲ ماه از پایان کار حجت‌الله عصمتی معاون سابق فرماندار فریدونکنار، صبح امروز و با ابلاغ حکمی از سوی استاندار مازندران، بخشدار دهفری این شهرستان با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت فرمانداری فریدونکنار منصوب شد.

هرچند بر روی انتصاب شخصی که خود یکی از مهم‌ترین پست‌های این شهرستان یعنی بخشداری را یدک می‌کشد انتقاداتی وارد است اما حضور یک فرد بومی در جایگاه معاونت فرمانداری می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی باشد.

در زمان فرمانداری امید نیک‌نژاد به مدت ۶ ماه، محمدعلی آزادی‌کناری به عنوان نخستین معاون بومی این شهرستان، آغاز به فعالیت کرد، محمد حسین‌زاده‌لداری که در دولت تدبیر و امید به عنوان دومین فرماندار این شهرستان معارفه شده بود، در زمان دولت احمدی‌نژاد در یک دوره کوتاه نیز جایگاه معاونت فرمانداری را برعهده داشت و پس از وی حجت‌الله عصمتی حدود ۶ سال در این جایگاه قرار گرفت.

پس از پایان کار حجت‌الله عصمتی در وزارت کشور و بازگشت به خانه اصلی خود یعنی وزارت آموزش و پرورش، حدود ۲ ماهی بود که فرمانداری فریدونکنار بدون معاون به کار خود ادامه می‌داد.

به گزارش بصیر، با حضور نصیری در این جایگاه به دلیل آشنا بودن به شهرستان و حضور دراز مدت در سطح اول مدیریت شهری و روستایی به نظر می‌رسد توان انجام کارهای ماندنی و قابل توجه از وی در فریدونکنار دور از انتظار نباشد.

اما نصیری در کنار تمامی وظایفی که در معاونت فرمانداری بر عهده دارد باید به چهار نکته مهم و اساسی توجه کند.

نکته نخست آنکه معاون فرماندار فریدونکنار باید به این موضوع توجه کند که فریدونکنار یک شهرستان سنتی است که تفکرات جناحی هیچ رنگی در آن ندارد و تمامی مردم آن ولایی هستند به گونه‌ای که در همه صحنه‌های حساس انقلاب در میدان حضور دارند، بنابراین عدم نگاه جناحی در فریدونکنار از سوی معاون فرماندار این شهرستان از ملزومات حضور وی در فرمانداری و مهم‌ترین عامل موفقیت وی در آینده است.

دومین نکته‌ای که نصیری به عنوان معاون فرماندار باید به آن توجه کند این است که با توجه به حضور در بخشداری دهفری، تلاش وی برای رسیدگی به امور بخشداری و معاونت فرمانداری به طور همزمان به بهترین شکل است.

قطعا حضور در معاونت فرمانداری با وجود بیماری علی ادیبی فرماندار این شهرستان و غیبت حدود دو هفته‌ای وی، بسیاری از امور در فریدونکنار مغفول مانده که باید به آنها رسیدگی شود.

سومین نکته‌ای که حتی در زمان حضور نصیری در بخشداری دهفری هم شاهد آن نبودیم و انتظار از آن در جایگاه جدید بیش از پیش به نظر می‌رسد، حضور خبرنگاران در جلسه‌هایی است که در فرمانداری برگزار می‌شود.

با وجود ضعف بزرگ روابط عمومی فرمانداری در دعوت خبرنگاران به جلسات و گوشزد مسئولان، انتظار می‌رود نصیری در دعوت اصحاب رسانه که نقش مهمی در ایجاد امید در جامعه دارند بکوشد.

چهارمین نکته که بسیار مهم و حائز اهمیت به نظر می‌رسد این است که تا به امروز فرمانداران این شهرستان افراد بومی نبوده‌اند و از وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان در ابتدای ورودشان اطلاع کافی نداشتند، حال با وجود یک معاون بومی در فرمانداری مردم این شهرستان انتظار دارند تا معاون جدید در رفع مشکلات این شهرستان بکوشد و از هیچ تلاشی دریغ نکند.

به گزارش بصیرنیوز، به هر حال به نظر می‌رسد حضور یک فرد بومی در معاونت فرمانداری فریدونکنار یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود اما باید تلاش شود تا این حضور به منافع مردم این شهرستان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا