تنها ۱۰ درصد تماس‌ها با اورژانس حیاتی است!

بصیر، رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور گفت: تنها ۱۰ درصد از تماس های تلفنی برقرار شده با این مركز منجر به انجام ماموریت می شود.

دكتر امین صابری نیا شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر رقم بالا ، ۳۰ تا ۴۰ درصد تماس ها با اورژانس ۱۱۵ غیرضروری و مابقی مزاحمت و درخواست های بی ارتباط بوده و یا در تریاژ برطرف می شود.

وی با اشاره به انجام سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار مورد ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در كشور، اظهار كرد: بیشترین مراجعات شهری و جاده ای به این اورژانس مربوط به بیماری های قلبی و تنفسی است.

رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور همچنین متوسط مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ در صحنه حوادث جاده ای و شهری را به ترتیب ۱۴ و هشت دقیقه عنوان كرد.

صابری نیا اضافه كرد: در برخی نقاط كشور این زمان كمتر شده و هم اكنون پوشش این مركز از حوادث ۸۰ درصد است كه تلاش می شود با راه اندازی اورژانس هوایی به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
وی با بیان این كه اورژانس هوایی در فاز اول باید در ۴۴ نقطه كشور راه اندازی شود، گفت: كشور باید به آمبولانس های هوایی تجهیز شود.

صابری نیا ادامه داد: در حال حاضر اورژانس هوایی كشور از طریق بالگرد های تغییر كاربری شده فعال است كه باید طی چهار تا پنج سال آینده، بالگردهای ویژه این اورژانش راه اندازی شود.

وی به منظور بررسی وضعیت رسیدگی به سیل زدگان به لرستان سفر كرده است.

شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا