علل ابتلا به بیماری لک و پیس

بصیر، علیرضا فیروز در حاشیه کنگره بین‌المللی پوست، مو و زیبایی در رابطه با بیماری لک و پیس یا برص، اظهار داشت:‌ این بیماری خود ایمنی بوده و حداکثر در ۲۰ درصد بیماران سابقه خانوادگی و ژنتیک سبب بروز آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری ویتیلیگو یا لک و پیس در کودکان شایع‌تر است، افزود:‌ همچنین این مشکل در هر نقطه از بدن ممکن است ایجاد شود که به دنبال آن بخشی از پوست روشن‌تر از سایر بخش‌ها خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جزام، ادامه داد: استرس و اختلالات تیروئید از عواملی محسوب شده که در شدت و شیوع این بیماری نقش دارد بنابر این افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند باید از نظر عملکرد غده تیروئید مورد بررسی قرار گیرند.

فیروز افزود:‌تشخیص این بیماری آسان است ولی درمان قطعی ندارد. البته هر چه قدر سریع‌تر جهت درمان اقدام شود،‌ می‌توان نسبت به کاهش و رفع این بیماری امیدوارتر بود.

وی بیان داشت:‌ برص از لحاظ سلامتی جسمانی مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند ولی به دلیل اینکه ظاهر فرد را تحت تأثیر قرار داده عملکرد شغلی و اجتماعی آن را با چالش مواجه می‌سازد لذا توصیه می‌شود بیماران برای درمان هر چه سریعتر اقدام کنند.

صراط نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا