موافقت رهبری با خدمت سربازی طلاب

بصیر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سال جدید اظهار داشت: دو برنامه را در سال جاری در اولویت و دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین اقدام، استفاده از فرصت خدمت نظام وظیفه طلاب علاقه‌مند و واجد شرایط است که برای اولین بار در با موافقت رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است تا طلاب علاقه‌مند که می‌خواهند دوره خدمت سربازی خود را در آموزش و پرورش طی کنند، به این وزارتخانه بیایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی افزود: برنامه دوم، استفاده از ظرفیت درونی آموزش و پرورش است یعنی تعداد زیادی از روحانیون را داریم که شاغل رسمی در آموزش و پرورش هستند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته معلم سال گذشته با فرهنگیان تأکید کردند، نیاز است به عنوان قانون اساسی و نقشه راه آموزش و پرورش تعیین شود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی کردیم به دلیل اینکه رویکرد سند، رویکرد تربیت اسلامی است، می‌توانیم از ظرفیت روحانیون شاغل برای تبیین و تبلیغ بُعد تربیت اسلامی سند تحول استفاده کنیم؛‌ در نتیجه برنامه این است تا متناسب با ظرفیت و امکانات، برای روحانیون شاغل دوره‌های آموزشی برگزار کنیم و به عنوان مدرس برای تبیین سند، آنها را برای آموزش و پرورش استان‌ها در نظر بگیریم.

 

 

صراط نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا