آخرین آمار فوتی‌های سیل اخیر

بصیر، سیدمصطفی مرتضوی  در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی شش روز گذشته گفت: ۲۱ استان شامل خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان‌های جنوبی، شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، سمنان، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، مازندران و زنجان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند و سازمان امداد و نجات در ارایه خدمات لازم به این مناطق با تمام توان خود وارد شد.

وی امدادرسانی به٣٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۲۶هزار و ۸۰۰ تن از سیل‌زدگان امدادرسانی شدند و با برپایی ۱۳۶۰ دستگاه چادر امدادی، ۷٤٩٠ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۱ تن به مناطق امن منتقل شدند.

مرتضوی با اشاره به انتقال ۱۰ تن از مصدومان سیل و آبگرفتگی اخیر به مراکز درمانی، ادامه داد: متاسفانه هفت نفر از هموطنان (۳ تن در دهلران، یک تن در مهران، یک تن در ایلام، یک تن در اندیکا و یک تن در نورآباد) جان خود را از دست دادند.

وی رهاسازی ۳۰۶ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنین تخلیه آب از ۶۹۷ واحد مسکونی صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در توضیح منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی نیز گفت: ٣٧٩ تیم عملیاتی شامل ۱۷۴۷ نیروی عملیاتی در جریان سیل و آبگرفتگی اخیر فعال بودند. همچنین ۳۵۰خودروی عملیاتی، ۱۲۴ موتورپمپ و لجن کش و ۳ فروند بالگرد به کار گرفته شدند. ۹۰۰۰ تخته پتو، ٢٨٠٠ تخته موکت، ۵۹۰۰ کیلوگرم نایلون، ٤٠٠شعله والور، ۱۹هزار قوطی کنسروجات، ۱۱هزار قرص نان، ۱۷هزار بطری آب معدنی و ۱۳۰ کیلوگرم خرما میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

مرتضوی تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام ادامه دارد.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات، در جریان خدمات امداد هوایی در سیل و آبگرفتگی، ۲۹ عملیات پروازی (۲۵:۰۵ ساعت پروازی) توسط سه فروند بالگرد صورت گرفته است. ۱۱۰۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی نیز به صورت هوایی به استان‌های خوزستان و لرستان منتقل شده است.

فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا