۷ راه برای نجات از روزمرگی

بصیر، از انجمن ام اس ایران ،همه ما یك تجربه مشترك در زندگی داشته ایم. اینكه صبح با زنگ ساعت از خواب بیدار شده، پتو را بكشیم روی سرمان و با یك تلخی دامنه دار از ته دل آرزو كنیم كه كاش زندگی ادامه پیدا نمی كرد و اینجا ایستگاه آخر بود.

این حس از آنجا ناشی می شود كه شما احساس می كنید همه چیز یكنواخت شده و دیگر مثل سابق خوشحال نیستید؟ شاید این بهترین زمان است تا در زندگی تان تغییراتی ایجاد كنید.
به هر حال اگر می خواهید شادی و نشاط زندگی تان را افزایش دهید، بهتر است به دنبال تغییراتی باشید كه شما را خوشحال تر می كند.

تغییر در رژیم غذایی، تغییر در سبك زندگی و حتی ثبت نام در باشگاه، خلق و خوی شما را بهتر می كند و طرز فكرتان را نسبت به زندگی تغییر می دهد. پس تهدید را تبدیل به فرصت كنید و از همین حس و حال امروزتان انگیزه بگیرد تا برنامه تازه ای را در پیش بگیرید.

**لقمه بزرگتر از دهانتان برندارید
باید هدفی را در آینده مشخص كنید و برای رسیدن به آن تلاش كنید اما فراموش نكنید كه سنگ بزرگ علامت نزدن است. وقتی صحبت از تغییرات به میان می آید، بیشتر ما فكر می كنیم كه باید گام های بزرگی برداریم و یك تغییر اساسی در زندگی مان ایجاد كنیم در صورتی كه این طرز فكراشتباه است. بهترین كار این است كه اهداف بزرگتان را به بخش های كوچكی تقسیم كنید كه قابل دستیابی باشند.

**زندگینامه های افراد موفق را بخوانید
به طور حتم به شرایط فعلی تان عادت كرده اید و بیرون آمدن از این وضعیت دشوار به نظر می رسد. می دانیدكه قرار است به جای بهتری برسید اما گاهی اوقات شاید مردد شوید و این تردیدها شما را از ادامه مسیر باز دارد. در چنین شرایطی یك دوست خوب نعمت بزرگی است. فردی كه به شما كمك كند مأیوس نشوید و به مسیرتان همچنان ادامه دهید.

برای ایجاد تغییرات مثبت حفظ انگیزه مهمترین كار است، پس شخصی را لازم دارید كه سرشار از انرژی مثبت باشد و با حرف های امیدواركننده و مثبت دلسردی را از زندگی تان بیرون كند.

**آینده را تجسم كنید
بهترین كار این است كه اهداف تان را روی كاغذ بنویسید. به طور دقیق مشخص كنید كه در زندگی چه می خواهید، چه احساسی دارید و بعد از اینكه به اهداف تان رسیدید، زندگی تان چه تغییری می كند. وقتی تصویر خوبی از زندگی آینده تان داشته باشید و این تصویر را مدام مجسم كنید، به احتمال زیاد راحت تر به آن هدف می رسید.

**مكمل های ویتامین D بخورید
این روزها درصد زیادی از مردم با كمبود ویتامین D روبرو هستند. كمبود این ویتامین با علائمی مانند افسردگی ، خستگی، ضعف سیستم ایمنی، چاقی، كمردرد یا ریزش موها همراه می شودهمچنین ویتامین C یك منبع عالی برای بهبود وضعیت سلامت است. وقتی به تغذیه تان اهمیت می دهید، نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا می كنید.

**دفتر خاطرات داشته باشید
برای اینكه مراحل تغییرات تان را به خوبی دنبال كنید، یك دفتر خاطرات یا سررسید داشته باشید و وقایع مهم را داخل آن بنویسید. این كار چند مزیت دارد. نوشتن عواطف و احساسات درباره موضوع های مختلف به آرامش شما كمك می كند. وقتی اهداف تان را روی كاغذ می نویسید آنها را فراموش نمی كنید. وقتی نوشته ها را مرور می كنید به نقاط ضعف و قوت خودتان پی می برید و در آینده كمتر اشتباه می كنید.

**به زندگی تان نمره بدهید
برای اینكه افكار منفی را از خودتان دور كنید، به انرژی های مثبت زیادی نیاز دارید. اول زندگی فعلی تان را ارزیابی كنید. ببینید بین نمره یك تا ۱۰، چه نمره ای به آن می دهید؟ در مرحله بعد اهداف اصلی تان را روی كاغذ بیاورید. بعد به این فكر كنید كه می خواهید در این هفته نمره زندگی شما چقدر افزایش داشته باشد. این عدد را هم گوشه كاغذ یادداشت كنید. یادتان باشد هدف خوبی است كه بتوانید نمره ۸ یا بالاتری را برایش درنظر بگیرید. در صورتی كه این عدد خیلی پایین است، شاید عزت نفس پایینی دارید.

**سر قرار خودتان بروید
هدف گذاری به تنهایی كافی نیست. باید به قول و قراری كه با خودتان می گذارید پایبند باشید. گاهی اوقات بعد از پنج تا شش روز اهدافی كه با جدیت آنها را روی كاغذ نوشته بودید به سرعت فراموش می شوند، بنابراین برای خودتان جایزه های كوچكی تعریف كنید. این جایزه می تواند یك ولخرجی كوچك برای خودتان باشد تا به این بهانه خوشحال و با انگیزه به حركت تان ادامه دهید.
و در آخر اینكه روزمره گی را بكُشید، پیش از آنكه بمیرید…

فرارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا