علت خواب‌آلودگی در فصل بهار

بصیر، یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: خواب‌آلودگی در فصل بهار ناشی از ترشح ماده هیستامین از کبد است.

امیرحسین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: آغاز فصل بهار و تغییرات آب و هوا و افزایش ذرات گیاهی موجود در هوا موجب ایجاد حساسیت و ترشح ماده هیستامین از کبد می‌شود.

وی تصریح کرد: ترشح این ماده از کبد در افراد مختلف علائم مختلفی را از خود بروز می‌دهد؛ به عنوان مثال در برخی موجب خواب‌آلودگی، رخوت، سستی و در بعضی دیگر علامت‌هایی نظیر آبریزش بینی، قرمزی چشم‌ها، عطسه و سرفه را ایجاد می‌کند که از آن با عنوان حساسیت فصلی یاد می‌شود.

خسروی ادامه داد: از آنجا که خمیازه کشیدن و خواب‌آلودگی انگیزه انجام امور روزمره را از افراد می‌گیرد بنابراین باید با انجام ورزش‌های سبک و روزانه به نشاط و تامین انرژی بدن خود کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش روزانه به همراه مصرف ویتامین C و نوشیدان روزانه هشت لیوان آب به کاهش علایم خواب‌آلودگی کمک می‌کند. خوردن غذاهای سنگین خود عاملی برای سستی و خواب‌آلودگی به شمار می‌رود بنابراین باید از خوردن غذاهای سنگین، ترش و خیلی تند اجتناب کرد.

این کارشناس طب‌سنتی بیان کرد: ساعات استاندارد خواب در طول شبانه‌روز برای افراد زیر سن بلوغ ۹ ساعت و بالای سن بلوغ هفت تا هشت ساعت است.

فریادگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا