آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات

بصیر، تبلیغات نامزدان مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۴ امشب آغاز و تا ۸ صبح نهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ اردیبهشت‌ها در ۲۱ استان و ۱۵ هزار و ۳۵۰ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.

در این مرحله از انتخابات ۱۳۶ نامزد در ۵۵ حوزه انتخابیه به رقابت می‌پردازند تا سرنوشت ۶۸ کرسی مجلس در این رقابت مشخص شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور تبلیغات نامزدان مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۴ امشب آغاز و تا ۸ صبح نهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس کاندیداهای مورد نظر از بامداد امشب می‌توانند نسبت به انتشار پوسترها و عکس‌های تبلیغاتی و برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی اقدام کنند.

طبق اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور، در مرحله دوم انتخابات ۱۷ میلیون واجدین شرایط رای دادن هستند و همچنین ۲۱ نوع رنگ برای تعرفه‌های انتخاباتی در ۲۱ استان برای جلوگیری از جعل و سوءاستفاده از تعرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

یکی از نکات قابل توجه در برگزاری مرحله دوم انتخابات واجدین شرایط رای دادن هستند که در این رابطه بنا به گفته حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور کسانی که در مرحله اول انتخابات، در حوزه‌ای رأی داده‌اند و تکلیف انتخابات آن حوزه مشخص شده است، نمی‌توانند در انتخابات مرحله دوم در حوزه دیگری که انتخابات در آن برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی همچنین گفته است در شعب اخذ رأی، سیستمی طراحی و نصب شده که افرادی که در انتخابات مرحله اول در هر حوزه‌ای رای داده باشند قابل شناسایی هستند و طبیعتا این افراد نمی‌توانند در شهرهای محل اخذ رأی دوره دوم انتخابات شرکت کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت کشور تمام شرایط برای انتخابات دوره دوم فراهم بوده و احکام قانونی در مرحله دوم از جهت تبلیغات انتخاباتی، شرایط رأی دادن و دیگر احکام مانند مرحله اول خواهد بود.

فریادگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا