تلاش جوان فریدونکناری برای تحقق اقتصاد مقاومتی؛

دریافت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات از دولت قبلی/ لزوم حمایت دولت از مجریان تحقق اقتصاد مقاومتی/ قطع سهمیه موادغذایی حیوانات در دولت تدبیر

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر لزوم به کارگیری اقتصاد مقاومتی برای رونق معیشت مردم کشور، جوانان فریدونکناری از سال‌های ابتدایی آغاز این طرح، اقدام به فعالیت در این زمینه کرده‌اند.

اقتصاد مقاومتی همان نسخه شفابخشی است که بنابر فرموده رهبری همچنان از سوی مسئولان بر روی کاغذ مانده و کمترین توجه به آن در کشور نشده اما بسیاری از مردم کشور جلوتر از مسئولان در راستای تحقق آن تلاش‌های مناسبی انجام داده‌اند.

جواد نوروزی یکی از آن جوانان این کشور است که از سال ۹۱ با خرید تعدادی از جوجه شترمرغ، اقدام به پرورش آن در روستای حیدرکلا فریدونکنار کرده است.

IMG_4288

وی در گفت‌و‌گو با بلاغ می‌گوید: پس از مدتی تصمیم به گسترش این فعالیت گرفتم و با خرید شترمرغ‌های مولد در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع فعالیت خود را ادامه دادم.

این جهادگر اقتصادی با بیان اینکه به ازای هر یک شترمرغ نر، دو شترمرغ ماده در یک مکان قرار می‌گیرند، گفت: ‌ماده‌ها پس از دو و نرها بعد از سه سال بالغ می‌شوند و عمر مفید آنها ۴۰ تا ۵۰ سال است.

نوروزی افزود: تخم‌های این حیوانات در دستگاه‌های جوجه‌کشی قرار می‌گیرند و پس از ۴۰ روز به جوجه تبدیل می‌شوند، آنها به مدت ۱۰ روز در اتاق مخصوص نگهداری شده و پس از آن در فضای آزاد قرار می‌گیرند که در نهایت پس از ۸ ماه که به عنوان بهترین سن برای مصرف قرار دارند به کشتار می‌رسند.

IMG_4280
وی خاطرنشان کرد: گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز محسوب می‌شود، از ارزش غذایی بسیار فراوانی برخوردار است، طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس محسوب می‌شود.

نوروزی با اشاره به اهمیت فراوان غذایی گوشت این حبوان، گفت: عدم سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه موجب کاهش فروش این گوشت شده و ما به زحمت این مواد غذایی را به فروش می‌رسانیم.

وی با گلایه از اینکه افراد سودجو در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: عدم حمایت دولت در این بخش موجب شده موانع زیادی برای پیشرفت این کار وجود داشته باشد.

این جهادگر اقتصادی افزود: یک وام ۲۵ میلیونی که از سوی جهادکشاورزی در ابتدای کار و در دولت قبلی دریافت کردیم و این تنها کمکی بود که به یک کارآفرین شد.

وی با اشاره به فرموده‌های رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی همین که ما خودمان تولید و توزیع داشته باشیم و مسئولان نیز حمایت کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: از مسئولان دولتی می‌خواهم که با اعطای تسهیلات با سود کم، خرید محصول از تولید‌کننده و فروش مواد اولیه این حیوانات با قیمت کمتر به تولید کننده، زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و مشوقی برای تولید‌کننده‌ها باشند.

IMG_4285
وی در پایان گفت: در دولت‌های قبلی اقداماتی همچون سهمیه مواد‌غذایی این حیوانات به تولید‌کننده‌ها تعلق می‌گرفت که این عمل در حال حاضر متوقف شده است.

به گزارش بلاغ، همانطوری که رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است و لزوم توجه دولت و مسئولان اجرایی را بیش از گذشته به این موضوع می‌طلبد.

به نظر می‌رسد مسئولان کشور بهتر است به جای آنکه به وعده‌های دروغ دشمنان کشور دل ببندند، کمی نیز به این کارآفرینان و جهادگران کشور در زمینه‌های مختلف توجه کنند که به طور قطع راه رشد و سعادت این کشور در این زمینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا