برخی نیروهای ارتش داوطلبانه به سوریه رفته‌اند

بصیر، امیرسرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید قرنی که در مسجد امام خمینی ستاد کل آجا برگزار شد اظهار داشت: سامانه پدافندی اس ۳۰۰ مراحل تست و آزمایش خود را پشت سرگذاشته و در مراسم روز ارتش رونمایی شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: امیر سپهبد شهید قرنی از ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی بالایی برخوردار بودند و ارتباط نزدیکی با آیت‌الله میلانی و امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب داشتند و رژیم طاغوت با احساس خطر از ویژگی‌های ایشان وی را به زندان انداخت و سرانجام ایشان پس از سه سال زندان و شکنجه به اخراج ختم شد.

وی ادامه داد: کسانی که در مسند قدرت هستند باید بتوانند ایمان و روحیه‌شان را حفظ کنند  و سرمشق دیگران بوده تا نام و یادشان همچون امیرسپهبد شهید قرنی ماندگار باشد.

سرلشکر صالحی افزود: سجایای اخلاقی این شهید بزرگوار طبعا همه محصول است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان در دهه ۸۰ زندگی‌شان به عنوان رئیس ستاد مشترک انتخاب شده و در همان عرصه نقش آفرینی‌های مثبت داشتند ایشان در مدت زمانی که در ستاد ارتش بودند اولین کسی که به شکل قاطع در ارتش دستور جنگ با ضدانقلاب را صادر کرد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اولین فرمانی که ایشان صادر نمود اعزام یگان به شکل قاطع و محکم در دولت موقتی که با آن شرایط بر ما حاکم بود برای سرکوب ضدانقلاب در کردستان اقدام نمود.

وی ادامه داد: این اقدامات مثبت و سازنده ایشان کار بزرگ و عظیمی بود و همان‌ها بودند که برعلیه این شهید بزرگوار توطئه کرده و ایشان بعد از دو ماه از کار کنار کشید و خداوند متعال مزد شهادت را برای ایشان رقم زد.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به برنامه‌ها و رویکرد ارتش در سال جدید اظهار داشت: ما در ارتش مثل همه نیروهای مسلح وظیفه‌مان آمادگی و ارتقا و توان رزمی همانطور که دشمنان ما خودشان را مجهز می‌کنند طبعا ما هم بایستی به سلاح‌های روز چه از نوع ابتکارهای خودمان و چه از آنچه که خودمان بدست می‌آوریم مجهز نموده و برنامه‌ها و تاکتیک‌هایمان را به روز کنیم. در واقع دشمنانمان که روز به روز به صورت ویروس گونه زیاد می‌شوند برعلیه جهان اسلام ناب روز به روز بیشتر شده و ما وظیفه داریم برای درگیری با آنها خودمان را آماده و مجهز کنیم تا در هر صحنه‌ای بتوانیم از انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم.

امیرسرلشکر صالحی در پاسخ به این سوال که نیروهای تیپ ۶۵ نوهد که به صورت مستشاری در سوریه حضور دارند افزود: ما ادعا نداریم که تیپ ۶۵ نوهد آنجا حضور دارند و آنهایی که برای کمک‌های مستشاری به جنگ علیه تروریست‌های داعش و تکفیری اعزام می‌شوند داوطلبینی هستند عاشق؛ بنابراین می‌توانند از تیپ ۶۵ نوهد یا یگان‌های دیگری باشند.

فرمانده ارتش ادامه داد: مسئولیت کمک‌های مستشاری با ارتش نیست و یک سازمان مجزایی دارد که وظایف خودش را انجام می‌دهد منتهی ما مواجه هستیم با دشمنان بسیاری که با جهان اسلام مشکل دارند و عاشقان داوطلبی هستند که برای مقابله با دشمنان جهان اسلام اعلام آمادگی نموده و اعزام شوند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطر نشان کرد: ما کشورهای همسایه و همجوار را دشمن خودمان نمی‌دانیم ممکن است برخی از این کشورها فریب استکبار را بخورند ولی ما برای مقابله با آنها سرمایه گذاری نمی‌کنیم همانطور که ریاست محترم جمهور گفتند اگر پایتخت‌های آنها مورد تهدید قرار بگیرند ایران اسلامی به کمک آنها می آید.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا