هشدار گوگل به ۷۶۰ هزار وب سایت

بصیر، گوگل می گوید سایت‌های آلوده و مورد حمله قرار گرفته توسط هکرها و ویروس نویسان رایانه های بازدیدکنندگان از خود را هم به انواع بدافزارهای خطرناک آلوده می کنند و پاکسازی این رایانه ها بعد از آلوده شدن بسیار دشوار است.

مطالعه‌ای که توسط گوگل و با همکاری دانشگاه کالیفرنیا در یک بازه زمانی ۱۱ ماهه منتهی به ژوئن سال ۲۰۱۴ صورت گرفته نشان می دهد مدیران سایت های آلوده شده برای حل مشکلاتی که برای کاربران خود ایجاد می کنند جدیت ندارند.

در جریان این مطالعه برای شناسایی سایت های آلوده شده از ابزار Safe Browsing یا مرورگری امن گوگل استفاده شده که کاربران را از آلوده بودن سایت های مورد بازدید آگاه کرده و جلوی مراجعه به آنها را می گیرد.

بر اساس این بررسی سایت هایی که مدیرانشان از خدمات امنیتی و اطلاع رسانی Search Console گوگل استفاده کرده و از همین طریق ایمیل های خبررسانی دریافت می کردند عملکرد بهتری داشته و در ۷۵ درصد موارد موفق به پاکسازی صفحات آلوده شده بودند.

بر همین اساس ۸۰ درصد از اپراتورهای سایت های بعد از دریافت هشدار گوگل در مورد آلودگی سایت خود کدهای مخرب را شناسایی و پاکسازی کرده بودند، اما ۱۲ درصد از سایت های یاد شده ظرف ۳۰ روز مجددا مورد حمله قرار گرفته و آلوده شده بودند.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا