تولید سالانه ۳٫۳ میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی

بصیر، حمید کهرام رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در راستای تجاری سازی و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ (خصوصی‌سازی) با ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی دانش فنی این مؤسسه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا تولید واکسن به لحاظ کمی و کیفی در کشور افزایش یابد، افزود: با ورود بخش خصوصی به تولید واکسن قطعا میزان تولید افزایش می‌یابد.

کهرام تصریح کرد: واکسن انسانی و طیور در ترکیه و واکسن دامی و طیور در پاکستان تولید نمی‌شود، بنابراین کشورمان با توجه به مزیت تولید در منطقه حائز اهمیت است.

رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در تمام دنیا واکسن‌ در بخش خصوصی تولید می‌شود، بنابراین برای تولید واکسن‌های دام و طیور داشتن مجوز سازمان دامپزشکی و در تولید واکسن‌های انسانی داشتن مجوز وزارت بهداشت و درمان لازم است.

وی افزود: بخش خصوصی با فراهم آوردن امکانات تولید و داشتن مجوز و برخورداری از دانش فنی مؤسسه رازی می‌تواند برای تولید اقدام کند.

کهرام با بیان اینکه مؤسسه رازی سالانه ۲٫۵ تا ۳ میلیارد دوز واکسن طیور تولید می‌کند، تصریح کرد: این میزان تولید ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز بخش طیور را تأمین می‌کند.

رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی بیان داشت: همچنین با تولید سالانه ۳۰۰ میلیون دوز واکسن دامی تقریبا ۹۰ درصد از نیاز واکسن دام کشور را تأمین می‌کند.

رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه مؤسسه رازی ۷ واکسن از واکسن‌های ۹ گانه اجباری را تولید می‌کند، گفت: این مؤسسه در بخش انسانی هم سالانه ۳۰ میلیون دوز واکسن تولید می‌کند.

مشرق نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا