امام جمعه فریدونکنار:

خطر نفوذ فرهنگی بسیار سنگین‌تر از نفوذ اقتصادی است / صداو سیما مروج طلاق و آسیب‌های اجتماعی است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جمع مسئولان آموزش و پرورش فریدونکنار، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از اساس مهم فرهنگ در جامعه محسوب می‌شود و تمام نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی باید برای حفاظت از اعتقادها و باورهای دینی مردم تلاش کنند و آموزش و پرورش تنها بخشی از این زنجیره است.
وی با بیان اینکه باورهای فرزندان کشور در حال تهدید شدن است و که باید جلوی این حادثه گرفته شود، تصریح کرد: دشمن درحال نفوذ فرهنگی و رخنه در باورها و اعتقادهای جوانان ما است.
امام‌جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: خطر نفوذ فرهنگی بسیار سنگین‌تر از نفوذ اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.
جلالی تصریح کرد: در نفوذ سیاسی و اقتصادی بخشی از یک جامعه آسیب می‌بیند اما در نفوذ فرهنگی تمام بخش‌های جامعه نابود می‌شود.
وی با اشاره به آموزش و پرورش به عنوان یکی از اساس مهم فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: تمام نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی باید برای حفاظت از اعتقادات و باورهای دینی مردم تلاش کنند و آموزش و پرورش تنها بخشی از این زنجیره است.
امام‌جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد صداوسیما خاطرنشان کرد: برنامه‌های تولیدی صدا و سیما پاسخگوی نیاز جامعه نیست و به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اختلاف‌های خانوادگی بیشتر دامن می‌زند.
جلالی همچنین به نقش معلم در حفاظت از اعتقادها و باورهای دینی فرزندان جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان هنرمند هستند و با استفاده از هنر خود می‌توانند جلدر برابر نفوذ فرهنگی ایستادگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا