مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار:

برای فصل کشاورزی در فریدونکنار ۷۴ میلیون مترمکعب آب نیاز است

بصیر،محمدرضا ضیائی در نخستین جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: بیشترین محصولی که در فریدونکنار کشت می‌شود برنج است.
وی با بیان اینکه برند برنج فریدونکنار در کشور معروف است، تصریح کرد: در سطح ۶۳۱۸ هکتار زمین کشاورزی، ۴۷۵۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه ۲ بار در این شهرستان کشت برنج انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشت نخست ۳۰ هزارتن شلتوک و در کشت دوم نیز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن از اراضی شالیزاری فریدونکنار به دست آمد.
ضیائی با بیان اینکه ۶۱ واحد شالیکوبی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۶ واحد شالیکوبی مدرن و ۳۵ واحد سنتی با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن در فریدونکنار وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۵ واحد سورتینگ و یک واحد بسته‌بندی سالم در ازباران وجود دارد، گفت: ۷۴ میلیون مترمکعب آب برای این شهرستان نیاز است.
مدیر جهاد کشارزی فریدونکنار با تاکید بر اینکه آب‌بندان‌های فریدونکنار برای این شهرستان، نقطه قوت محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۱۱ تا ۱۵ میلیون مترمکعب حجم آب آب‌بندان‌ها است که باقیمانده آب مورد نیاز کشاورزی در این شهرستان از طریق رودخانه و چاه‌ها به دست می‌آید.
ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۳ واحد مرغداری در فریدونکنار مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۳ واحد صنعتی و ۵۴ واحد سنتی دامداری نیز در فریدونکنار فعال هستند.
وی همچنین به توزیع کودهای شیمیایی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار تن کود شیمیایی در میان کشاورزان فریدونکناری توزیع شد.
مدیر جهاد کشارزی فریدونکنار همچنین با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بانک‌ها معرفی شدند، اظهار کرد: از این سهمیه، بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در فریدونکنار توزیع شد.
ضیائی در ادامه با تاکید بر اینکه در فریدونکنار حفظ اراضی کشاورزی در اولویت قرار دارد، گفت: این امر از وظایف جهاد کشاورزی است که دلخوری‌هایی را نیز ایجاد می‌کند.
وی افزود: ۳۶ مورد حکم قضائی و ۳۰ مورد اخطار کتبی در این زمینه داده شد که با حدود ۱۰ مورد در ایام عید برخورد به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا