آغاز دور جدیدی از اسلام ستیزی در اروپا

بصیر،  پس از بحث دو ساعت و‌ نیمه کنگره حزب راستگرای افراطی “AfD”، یا حزب “آلترناتیو برای آلمان” در روز یکشنبه (۱۲ اردیبهشت / ۱ مه) سرانجام عبارت “اسلام به آلمان تعلق ندارد” را به تصویب رساند و آن را بخشی از برنامه این حزب اعلام کرد.

این حزب همچنین در برنامه خود مخالف پذیرش پوشش کامل اسلامی در آلمان است و می‌خواهد در ممنوع کردن کامل آن در این کشور بکوشد. حزب “آلترناتیو برای آلمان” مخالف فعالیت انجمن‌های اسلامی در آلمان به عنوان بخشی از حقوق شهروندان خارجی در این کشور شده است.
به گزارش رویترز، حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان ضدیت با اسلام و محدودیت مهاجرت به این کشور را رسما در مانیفست خود گنجانده است.
دست کم ۲۴۰۰ نفر از شرکت کنندگان در کنگره حزب که روز یکشنبه در شهر اشتوتگارت برگزار شد رای دادند که «اسلام در آلمان جایی ندارد.»
سران حزب آلترناتیو برای آلمان هم‌چنین ‌خواستار کنترل شدید کلاس‌های قرآن در برخی از مساجد شده و گفتند که باید از آموزش اصول افراطی اسلام در این کلاس‌ها جلوگیری کرد. ممانعت از روبنده و پخش اذان از مناره ها از دیگر خواسته های مطرح شده در این نشست بوده است.
به گزارش رویترز، این حزب نماینده‌ای در پارلمان آلمان ندارد اما نیمی از اعضای ۱۶ دولت محلی این کشور به حزب آ اف د وابسته‌اند.
بر پایه نظرسنجی‌ها این حزب راستگرا که دارای حمایت ۱۴ درصد از مردم آلمان است و در انتخابات محلی آلمان در سال ۲۰۱۷ می‌تواند چالشی جدی برای حزب آنگلا مرکل صدراعظم این کشور باشد.
به گزارش رویترز هانس توماس تیلشنایدر از قانون گذاران مجلس ایالت زاکسن-آنهالت در این نشست اعلام کرد که «اسلام برای ما غریبه است و به همین علت نمی‌تواند از اصل آزادی ادیان به همان اندازه مسیحیت بهره‌مند شود». این سخنان با کف زدن‌های ممتد هواداران این حزب روبرو شد.
برخی تحلیلگران می‌گویند موفقیت‌ این حزب، در اعتراض به سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در قبال پناهجویان به خصوص پناهجویان سوری بوده است که به آن‌ها اجازه ورود به آلمان را داده است.
اخیرا در چند کشور اروپایی دیگر نیز احزاب راستگرا به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند که موفقیت آن‌ها عمدتا بر پایه سیاست‌های ضد مهاجرتی بوده است.
به تازگی کاندیدای حزب آزادی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش بیشترین رای را به دست آورد. این حزب نیز سیاست‌های ضد مهاجرتی دارد.
فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا