معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در فریدونکنار:

تراز علمی کشور مولفه اصلی قدرت در جهان است/ آموزش و پرورش باید بر توسعه کشور تأثیر بگذارد

بصیر، سیدولی میرشفیعی در همایش مدیران، معاونان و آموزگاران مقطع ابتدایی فریدونکنار در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان، سیستم فعلی آموزش در کشور را پاسخگوی نیاز‌های جامعه امروز ندانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین برای این تدوین شده تا بنیاد آموزش و پرورش را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید بر توسعه کشور تأثیر بگذارد ، تصریح کرد: خروجی نظام تعلیم و تربیت باید تربیت انسان‌هایی باشد که می‌توانند بر خود و توانایی‌هایشان مدیریت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران افزود: در آینده نزدیک زمانی که کودکان امروز وارد بازار کار شوند دیگر پشتوانه‌ای به نام نفت نداریم و باید افرادی را در مدارس تربیت کنیم که بر اساس فکر و ذهن خود عمل کنند.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: تراز علمی کشور مولفه اصلی قدرت در جهان است و این موضوع است که موجب پیشرفت کشورها می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر تبدیل شدن نهادهای آموزشی به نهادهای فرهنگی، تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش باید به یک نهاد فرهنگی، برای تربیت انسان‌هایی با مهارت زندگی اجتماعی تبدیل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت آموزش ابتدایی، اظهار کرد: شخصیت و هویت انسان ها ، تنها در دوران ابتدایی است که شکل می گیرد.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه جهت‌گیری و توجه نظام تعلیم و تربیت باید بر مدارس ابتدایی متمرکز شود، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین، معلم از نقش آموزش دهنده صرف به یک مربی تبدیل می‌شود که باید در تمام مراحل زندگی، همراه دانش‌آموز باشد.

میر شفیعی کانون رویکرد تغییر نظام آموزشی را در مدارس و کلاس‌های درس دانست و گفت: تغییرات نظام آموزشی باید در مدرسه و کلاس‌های درس اتفاق بیفتد.

وی همچنین توجه مدیران آموزشی و تصمیم گیرندگان نظام تعلیم و تربیت را به ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز، معلم، اولیا و تامل میان این سه خواستار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا