ادعای مضحک حمایت ایران از تروریسم؛

وقتی متهم بجای شاکی مینشیند / آقای ظریف؛ این تصاویر را برای جان کری ایمیل کنید!

بصیر،

وزارت خارجه آمریکا همچون همیشه اتهامات کاملا بی اساسی را متوجه ایران کرده و در گزارش سالانه خود، ایران از طریق ارائه کمک‌های مالی و آموزش و تجهیز گروه‌های افراطی مانند حزب‌الله لبنان  به عنوان بزرگترین دولت حامی تروریسم در دنیا معرفی شده است.

وزارت خارجه دولت باراک اوباما، درباره تروریسم، ایران را در صدر کشورهای حامی تروریسم قرار داده و گفته است دولت این کشور به طرق گوناگون، از جمله حمایت مالی، آموزش و رساندن تجهیزات به گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف جهان کمک کرده است. همچنین ایران به  حمایت از گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق، حکومت بشار اسد و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی در فلسطین متهم شده و نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه وزارت اطلاعات ایران با برچسب حمایت تروریسم در سطح جهانی روبه رو شده اند.

سال گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا در گزارش یک طرفه خود درباره وضعیت تروریسم در جهان مدعی شده بود که ایران در سال ۲۰۱۴ “به فعالیت‌هایش در ارتباط با تروریسم ادامه داده است.”

در آن گزارش نیز، آمریکا،  تهران را متهم کرده بود که از “گروه‌های تروریستی در غزه، جنبش حزب‌الله لبنان و گروه‌های مختلف در عراق و در سرتاسر خاورمیانه حمایت می‌کند.”

ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۸۴، ایران را همواره در میان کشورهای حامی تروریسم قرار داده و در سال های اخیر، سپاه قدس را در گزارش های خود مورد هجمه ویژه ای قرار داده است. آمریکا در حالی ایران را جزء کشورهای حامی تروریسم قرار می دهد که تهران خود بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است و تاریخ نیز گواهی بر این مدعاست. در گزارش سالانه آمریکا، نام کشورهای ایران، سوریه و سودان به عنوان پشتیبان تروریسم یاد شده درحالیکه، هیچ اشاره ای به عربستان سعودی نشده است!

رفتار خصمانه و دوگانه آمریکا در تعریف تروریسم و کشورهای حامی آن در جهان، در حالی همچنان به همان روند اشتباه گذشته ادامه دارد که دولت ایران در چند سال اخیر، با این کشور بر سر پرونده هسته ای توانست به توافقاتی دست پیدا کند و  با حالت خوشبینانه ای با ادامه تماس های خود با مقامات آمریکایی، سعی در تغییر دیدگاه آنها نسبت به کشور داشتند. اوج خصومت و دشمنی ایالات متحده آمریکا در اقدامات ضد ایرانی خود در افزایش تحریم ها و در گزارش های سالانه این دولت علیه تهران، کاملا قابل مشاهده است. این رفتار با خوشبینی دولت یازدهم در زمینه طرح مذاکره با کدخدا و تغییر تدریجی رویکرد این کشور نسبت به ایران، در جهت تماما عکس قرار دارد.

به هر روی، با وجود آنکه پرونده هسته ای ایران در مذاکره مستقیم با آمریکا، به یک نتیجه ای نیم بند رسید و نسبت به نتایج و دستاورهای آن برای ایران، تا کنون کمترین امیدی وجود نداشته، سیاست آمریکا برای بازکردن پرونده های جدید بر روی میز و کشاندن ایران به پای آن، جای درنگ دارد. سیاستی که در داخل ایران نیز برخی از فعالین سیاسی و مقامات دولتی، از آن استقبال کردند ولی پاسخ مقامات ارشد ایران، یک “نه” بزرگ بود.

ورای اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران، با یک بررسی تاریخی ثابت می شود که حامیان اصلی تروریسم در جهان در داخل مرزهای آمریکا قرار دارند. گروه ها و مقاماتی که با حمایت از کشورهایی چون عربستان سعودی، مخوفترین و مجهزترین گروه های تروریستی در جهان را متولد کرده اند و بذر ترور و وحشت را در گوشه به گوشه دنیا کاشته اند.

ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط عوامل رژیم صهیونیستی

جمهوری اسلامی ایران در آغاز انقلابش با موج کوبنده و گسترده ترور دست به گریبان بود. کماکان آثار تیراندازی ها و بمب گذاری های تروریستی بر اندام برخی از مقامات ارشد نظام باقی مانده است. رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای در یکی از مساجد تهران هدف ترور قرار گرفت و اثر آن ترور همچنان بر یکی از دست های ایشان مشهود است. در کنار ترورهای کور منافقین، رئیس جمهور، نخست وزیر، اعضای کابینه و نمایندگان مجلس و خبرگان، جزء شهدای تروریسم در ایران هستند. تعدادی از دانشمندان هسته ای ایران با حمایت رژیم صهیونیستی از ترویست های دست پرورده و مزدور خود، قربانی تروریسم دولتی شدند. قربانی شدن ایرانیان در حملات تروریستی همچنان ادامه دارد و این در حالیست که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریست های تکفیری در سوریه و عراق قرار دارد.

روز ۷ تیر ۱۳۶۰ بر اثر انفجار یک بمب نیرومند در مقر حزب جمهوري اسلامي در تهران، آيت‌الله بهشتي و ۷۲ تن از ياران امام خميني به شهادت رسيدند؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

انفجار تروریستی در محل حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰٫

در روز هشت شهريور سال ۱۳۶۰ در يك اقدام تروريستی بيسابقه جلسه شورای امنيت كشور با حضور رئيس جمهور و نخست وزير منفجر شد و شهيد رجايی و شهيد باهنر به همراه دفتريان و وحيد دستجردی در اين انفجار تروريستی به شهادت رسيدند.

رئیس جمهور و نخست وزیر ایران قربانی تروریسم منافقین.

منافقین که با نام مجاهدین خلق در جهان شناخته می شوند، از بانیان اصلی تروریسم در ایران بودند و هستند. این گروه مخوف با قرار گرفتن در مقابل منافع جمهوری اسلامی مورد حمایت بی قید و شرط غرب قرار گرفته و توانسته با پشتیبانی مالی و نظامی همچنان به حیات شوم خود ادامه دهد. در حالیکه اتحادیه اروپا و آمریکا برای چند سالی نام این گروه را در لیست گروه های تروریستی قرار داده بودند، مجددا منافقین را از این لیست خارج کردند تا نشان دهند سیاست آنها در مقابله با تروریسم تنها یک بازی سیاسی مشمئز کننده است. در سال ۱۳۸۶، اتحادیه اروپا و در سال ۱۳۹۰، آمریکا، گروه منافقین را از لیست ترور خود خارج کردند. لیست تروریسمی که بنابر منافع غرب و تعریف آنها از تروریسم پر و خالی می شود.

حمایت از گروه منافقین نشان می دهد، در صدر کشورهای حامی تروریسم آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند. منافقین نه تنها در ایران بلکه در عراقی که میزبان این جرثومه وحشت بود، جنایات وحشتناکی در قبال اتباع عراقی انجام دادند و در حال حاضر نیز بسیاری از متهمان اصلی اقدامات تروریستی عضو گروه منافقین، با وجود شناسایی توسط پلیس اینترپل تنها به دلیل حمایت های غرب، در مصونیت به سر می برند.

سیاست دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم به بازتولید تروریسمی در منطقه غرب آسیا انجامیده که ایران می بایست با صرف هزینه های بسیار با آن به مبارزه بپردازد. در حالیکه منافقین در حصار امن اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارند، در سوی دیگر، در شرق و غرب کشور، تروریسم القاعده، طالبان، داعش، النصره و به طور کلی تروریسم سلفی و تکفیری نشات گرفته از اندیشه های مفتی های سعودی و اخوانی، لشگری از نیروهای تروریستی را ایجاد کرده که منافع جمهوری اسلامی را نشانه رفته اند.

در میان گروه های تروریستی که مستقیما در داخل خاک ایران به فعالیت می پرداختند، گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی، توانست جنایت های وحشتناکی را رقم بزند که از آن جمله جنایت تاسوکی و کشتن غیرنظامیان بود. براساس اسناد و اعترافات رهبر این گروه، جندالله تحت حمایت اطلاعاتی، نظامی و مالی سرویس های اطلاعاتی غرب و کشورهای عرب خلیج فارس از  جمله سعودی ها بود. عبدالمالک در بسیاری از کشورهای منطقه تردد داشت و به عنوان سرباز واقعی آمریکا و عربستان برای منافع آنها خدمات شایانی ارائه داد.

ایران توسط آمریکا به حمایت از گروه حماس و حزب الله لبنان و به طور کلی گروه های مقاومت در منطقه متهم می شود و از این گروه ها به عنوان گروه های تروریستی یاد می شود. کنکاش در سوابق این گروه ها نشان می دهد که گروهی مانند حزب الله لبنان و حماس، در حالی به وجود آمده اند که لبنان وفلسطین تحت اشغال نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند و تشکیل آنها ارتباط مستقیم با مبارزه با اشغالگری صهیونیستی دارد. مبارزه نظامی با صهیونیست ها توسط گروه های مقاومت از سوی کاخ سفید، تروریسم معنا می شود! جنایت های رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس در سال ۱۹۴۸ تا به امروز رقم زده است، یک تروریسم دولتی واقعی است.

جنایت صبرا و شتیلا سال ۱۹۸۲ که توسط صهیونیست ها در ادوگاه آواردگان فلسطینی روی داد.

در همین زمینه می توان تشکیل گروه های مقاومت در عراق و سوریه را با توجه به موج تروریسم دست ساخته غرب و ارتجاع عرب در منطقه، مورد ارزیابی قرار داد. آمریکا حمایت ایران از گروهای شیعه مانند حشدالشعبی در عراق را هم تراز با حمایت از تروریسم دانسته است. گروه هایی که به طور عینی از پیش قرآولان مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در عراق هستند و توانسته اند بسیاری از شهرها و مناطق تحت سلطه این گروه مخوف تروریستی را پاکسازی کنند. در سوریه نیز، کمپینی از گروه های تروریستی وجود دارند که توانسته اند ۵ سال این کشور را به یک ویرانه تبدیل کنند و هزاران نفر را به کام مرگ بفرستند. جمهوری اسلامی ایران، در همان ماه های اولیه تهاجم تروریسم در عراق و سوریه، در جبهه نبرد حضور پیدا کرد و مانع از فروپاشی کامل این دو کشور شد. در همین راه دهها تن از جوانان و عاشقان حرم مقدس در عراق و سوریه، به درجه رفیع شهادت نائل شده اند و تهران هزینه واقعی نبرد با تروریسم در منطقه را می پردازد.

هجمه سیاسی آمریکا علیه ایران پس از توافق هسته ای، نمودی از ادامه سیاست های خصمانه ای کاخ سفید علیه کشوری است که بدون ریاکاری به نقش آفرینی در سیاست بین الملل ادامه می دهد و حمایت از گروه های مقاومت را به عنوان یکی از اصول سیاست خارجی خود در نظر گرفته است. بدون شک حمایت آمریکا از عربستان سعودی به عنوان مولد تفکر سلفی و تکفیری دوگانگی سیاست مبارزه با تروریسم این کشور را ثابت می کند. در یک اقدام کاملا متناقض، در حالیکه تمامی نشانه های حملات تروریستی یازده سپتامبر به عربستان ختم می شود، دادگاه های آمریکا از ایران به عنوان حامی تروریسم نام می برند که می بایست غرامت قربانیان این حملات را پرداخت کند! در پرونده های مشابه نیز، واشنگتن، میلیاردها دلار از سرمایه مصادره شده ایران در آمریکا را میان خانواده های حملات تروریستی در چند دهه اخیر بذل و بخشش می کند.

مردم ایران در سوگ شهدای مدافع حرم. شهدایی که در مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه به آسمان ها پرکشیدند. تروریسم تکفیری مورد حمایت ویژه عربستان، قطر، ترکیه، امارات و درنهایت آمریکا قرار دارد.

قرار گرفتن نام ایران در صدر دولت های حامی تروریسم در جهان، طنز تلخ سیاست های ایالات متحده آمریکاست که بر اساس آن اقدامات ظالمانه خود علیه تهران را تئوریزه می سازد و وجود حس تنفر افکار عمومی ایران نسبت به آمریکا با توجه به ادامه چنین روندی قابل توجیه است. هرچند مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ تنها در زمینه هسته ای بود، اما بهتر بود مذاکره کنندگان ایرانی، در بخشی از مذاکرات برای طرف آمریکایی، قربانی شدن دانشمندان هسته ای ایرانی را توسط تروریست های مورد حمایت غرب، بازگو می کردند و تطلم خواهی از آن را به عنوان مطالبه عمومی افکار عمومی ایران، یادآور می شدند. در ارتباطات ایمیلی محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، خوب است که آقای ظریف، تصاویری از دهها جنایات تروریست های مورد حمایت آمریکا در ایران از ابتدای انقلاب تا کنون را ارسال می کردند تا سیاست های خصمانه و متناقض ایالات متحده آمریکا در زمان نگارش گزارش سالانه وزارت خارجه کشورشان درباره تروریسم را یادآوری کنند. هزاران تصویر و سند از قربانی شدن ایرانیان توسط تروریسم وجود دارد که تاریخ هرگز نخواهد توانست در مقابل آنها چشمان خود را ببندد.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا