جزئیات جدید از محکومیت تعدادی از متهمان نفتی

دریافت ۴۹ هزار تن فراورده نفتی با جعل ضمانت نامه های بانکی + اسناد

بصیر، این ۹ متهم با جعل ضمانت‌نامه‌های بانکی بیش از ۴۹ هزار تن فرآورده های نفتی صادراتی از شرکت (ن . ج) دریافت کرده بودند. آنها برای خرید این محموله بزرگ سه فقره ضمانت‌نامه جعلی یکی از بانک بزرگ کشور به مبالغ ۲۰، ۱۲ و ۱۴٫۵ میلیارد تومان ارائه کرده بودند که زیان سنگینی به شرکت نفتی فوق وارد کردند.

متهمان، ضمانت‌نامه‌های جعلی را از طریق شرکتی که بر اساس اسناد هویتی یک فرد فوت‌شده ثبت کرده بودند، تهیه کردند. آنها پس از خرید فرآورده از شرکت فوق، آن را در بازار به فروش رسانده و پول آن را میان خود تقسیم کرده بودند.پس از سررسید بدهی شرکت مذکور، با ارائه ضمانت‌نامه‌ها توسط شرکت( ن . ج ) به بانک مورد نظر معلوم می‌شود که هر سه فقره ضمانت‌نامه بانکی ارائه‌شده جعلی و فاقد اعتبار بوده است. بر همین اساس، بانک و شرکت نفتی اقدام به شکایت از متهمان کردند که اخیرا پس از بیش از سه سال به محکومیت متهمان منجر شد.

با رسیدگی دستگاه قضایی،‌ جرم متهمان در کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و معاونت در جعل اثبات شد و بدین ترتیب دادگاه ۷ تن از متهمان را بابت کلاهبرداری به رد عین مال برده‌شده به میزان ۴۹ هزار تن از یکی از فرآورده های نفتی به قیمت روز محکوم کرد. همچنین ۷ تن از متهمان به پرداخت جزای نقدی ۴۰۰ میلیارد ریال در حق صندوق دولت و متهمان ردیف اول و دوم به پرداخت جزای نقدی ۵۸۰ میلیارد ریال بعلاوه ۱۰سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند. سایر متهمان نیز حبس‌های یک تا ۱۵ سال حبس و مجازات‌های مالی دیگری محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا