نائب رئیس کارگروه اجتماعی شورای شهر فریدونکنار

آموزش حلقه مفقوده در مباحث اجتماعی/ حرکت جامعه سنتی به سوی جامعه مدرن از یکی از دلایل طلاق است

بصیر، ابوالقاسم فرجی در جمع اعضای کارگروه اجتماعی شورای شهر فریدونکنار در سالن اجتماعات این نهاد، اظهار کرد: نباید به آسانی از این کمیسیون‌ها فاصله گرفت چرا که از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این کمیسیون‌ها به عنوان اتاق فکر برای برطرف کردن مشکلات شهری کاربرد دارند، تصریح کرد: تا به امروز طلاق، اعتیاد، ماهواره، بیکاری و فضای مجازی به عنوان تهدیدات این شهرستان شناسایی شدند.

نائب رئیس کارگروه اجتماعی شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه به عنوان مثال طلاق در سطح شهرستان فریدونکنار به عنوان اصلی‌ترین معضل شناسایی شده است، گفت: شاید بتوان گفت در بین آسیب‌های اجتماعی عصر کنونی زیان طلاق از بقیه آسیب‌ها بیشتر است.

فرجی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی در خانواده‌های ایرانی رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: اعتماد به غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای، بی‌توجهی به صله‌رحم، سطحی‌نگری جوانان در زمینه ازدواج، افزایش سازمان‌های مردم نهاد حقوق زنان و حرکت جامعه سنتی به سوی جامعه مدرن از علل افزایش طلاق است.

وی افزود: آموزش برای جوانان پیش، حین و پس از ازدواج، آموزش هدفمند و مرحله‌ای و آموزش خانواده‌ها می‌تواند موجب کاهش طلاق در جامعه شود.

نائب رئیس کارگروه اجتماعی شورای شهر فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه جوان هم فرصت است و هم یک تهدید، یادآور شد: اگر بتوانیم برای جوانان برنامه‌ریزی کنیم برای آنها فرصت ایجاد می‌شود و در غیر این صورت تهدید به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه دین فرصتی است که اگر به آن اهمیت ندهیم به تهدید تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ فراتر از اقتصاد است و باید به دنبال تقویت فرهنگ بومی باشیم.

فرجی با بیان اینکه باید سیره شهدای شاخص را نیز به نسل جوان و نوجوان به عنوان یک فرصت انتقال دهیم، تصریح کرد: این کمیسیون می‌تواند با ایده و تولید فکر نو برای روسای ادارات و نهادها و دعوت از صاحب نظران در زمینه معضلات اجتماعی راهکار را مشخص کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا