به قلم سردبیر سیاسی بصیرنیوز/تبیین بیانات رهبری در سالگرد امام /1

مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری/تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی چیست؟

بصیر، سالروز رحلت حضرت امام (ره) در ۱۴ خرداد سال ۹۵ را می‌توان نقطه‌ی عطفی در طول دوران ۲۷ سال گذشته پس از رحلت ایشان دانست چراکه مقام‌ معظم‌ رهبری با سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت امام (ره) و در بین عزاداران آن حضرت، دست به تعریف نو و تازه‌ای از مبانی انقلاب اسلامی زدند که با تعاریف حضرت امام از انقلاب همخوانی کامل دارد.
ایشان در این سخنرانی به بیان مسائل بسیار مهم کشور پرداخته و با توجه به ضرورت‌های امروز جامعه و سئوالاتی که ممکن است در بین جوانان و نوجوانان به وجود آید به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره نمودند که این ارزش‌ها باید توسط نسل سوم و چهارم انقلاب پیگیری شود.
در طول ۳۷ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از این ارزش‌ها با موفقیت در سطح جامعه پیاده شده و بخشی دیگر هنوز مسکوت مانده‌اند که باید توسط جوانان کشور فهمیده گردد و سپس پیاده نمود تا ارزش‌های انقلاب اسلامی پایدار بماند.
نکته بسیار مهم در این بین نتایج پیاده شدن این ارزش‌ها در سطح جامعه است که خوشبختانه تا به امروز توانسته است نقش بسیار مهمی در پیشرفت و استقلال کشور بازی نماید. هر جا پیشرفتی در سطح کشور مشاهده می‌شود نتیجه همین عمل به ارزش‌های انقلاب اسلامی است و هر جا پسرفتی دیده شد نتیجه دور شدن از این ارزش‌ها و فاصله گرفتن از آن‌هاست.
اسلام ناب محمدی یکی از مبانی انقلاب
یکی از مبانی انقلاب اسلامی از دید مقام معظم رهبری که در بیست‌وهفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) به آن اشاره کردند، عمل به اسلام ناب محمدی است که در این نوشتار به تبیین آن خواهیم پرداخت.
ایشان در این مورد می فرمایند : “مبنای اوّل، پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است،
اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، اسلام آمریکایی هم دو شاخه دارد: یک شاخه اسلام متحجّر، یک شاخه اسلام سکولار.”
با توجه به اتفاقاتی که بعد از بیداری‌اسلامی در سطح کشورهای منطقه ایجاد شد به وضوح می توان حضور پررنگ این دو اسلام(اسلام آمریکایی و اسلام متحجر) را مشاهده نمود که کمر به حذف اسلام ناب محمدی در سطح منطقه بسته اند.
ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری که به صورت قارچ‌گونه رشد نموده‌اند و تلاش می‌کنند تا چهره‌ی اسلام را به صورت کاملا خشن و وحشیانه نشان دهند از مهمترین این موارد می باشد. نکته بسیار جالب در این بین همکاری و هماهنگی بین این دو اسلام می‌باشد، در ظاهر امر به نظر می‌رسد که باید اسلام امریکایی و اسلام تحجر با هم تفاوت‌هایی ریشه‌ای و محکمی داشته باشند اما در حقیقت چون آبشخور این دو تفکر از یک سرچشمه است به صورت کاملا موازی مکمل یکدیگر محسوب شده و از همدیگر در مقابل اسلام ناب محمدی پشتیبانی می نمایند تا به اهداف شوم و پلید خود برسند، و از ارائه‌ی انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی برای تمامی مسلمانان جهان جلوگیری نمایند.
تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
حال باید دانست که ارزش‌های اسلام ناب محمدی چیست و انحرافات اسلام امریکایی و اسلام تحجر شامل چه مواردی می باشد تا بتوان با مقایسه با اسلام ناب محمدی تعریف درست و روشنی از این صف بندی داشت.
ارزش‌های اسلام ناب محمدی را می‌توان: اسلام کتاب و سنت، اسلام جهاد و شهادت، اسلام تعبد و تعقل، اسلام دنیا و آخرت، اسلام علم و معرفت، اسلام دیانت و سیاست، اسلام نجاتبخش محرومین و اسلام وحدت اسلامی دانست. این ارزشهای بسیار مهم امروز توسط کشور ما در حال پیگیری است و برای تلاش رفع ظلم و کمک به محرومین عالم می‌باشد.
اما شاخصه‌های اسلام امریکایی را می‌توان: اسلام خرافه و بدعت، اسلام قعود و اسارت و ذلت، اسلام جهالت، اسلام بی‌بندوباری، اسلام بازیچه‌ی دست قدرت‌ها و اسلام تفرقه‌افکنی میان مسلمین دانست که امروز توسط امریکا در کشورهای مسلمان در حال پیگیری و پیاده سازی است.
همچنین شاخصه‌های بسیار مهم اسلام تحجر را هم می‌توان اسلام مقدس نماهای متحجر، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام راحت طلبان و اسلام سازش و فرومایگی دانست که توسط متحجرین در سطح منطقه وجود دارد و با همراهی اسلام امریکایی تلاش می شود تا جلوی درخشش اسلام ناب محمدی گرفته شود.
وظیفه ما در این بین شناساندن ابعاد متفاوت اسلام ناب محمدی با ابزار و امکاناتی است که در اختیار داریم تا تمامی مسلمانان جهان با حقیقت این اسلام آشنا شده و بدین سوی گرایش پیدا کنند و از لطمه‌ها و صدماتی که این دو اسلام غیر اصیل به جامعه مسلمان وارد می نمایند جلوگیری گردد.

سردبیر سیاسی بصیرنیوز: رضا سیفایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا