معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

استقرار ساختار نظام برنامه‌ریزی در مدارس طی سال ۹۵

بصیر، محمد قنبری امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی آموزش و پرورش فریدونکنار در سالن اجتماعات این اداره، بر اجرای صحیح و استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی تاکید و اظهار کرد: در راستای استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و به منظور نظارت بر برنامه توسعه سنواتی سال تحصیلی جاری، دبیرخانه کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی استان در نظر دارد جلساتی را با اعضای کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی ادارات شهرستان‌ها و مناطق برگزار کند.

وی با تبیین جایگاه و ساختار نظام جامع برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، با توجه به سیاست‌های کلی اداره‌کل در دولت تدبیر و امید مبنی بر برنامه محوری و پرهیز از هرگونه خودرأیی و برنامه گریزی، تصریح کرد : اداره کل به دنبال آن است که در سال ۹۵ با ارزیابی فعالیت‌ها و برنامه‌های ابلاغی، ساختار نظام برنامه‌ریزی را تا سطح مدارس مستقر کند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: این دستورالعمل تحقق اهدافی مانند برنامه‌ریزی مقدمات لازم برای شروع سال تحصیلی جاری، ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، ساماندهی بهینه منابع انسانی و بهره‌وری کامل منابع و امکانات موجود، نظام‌مندشدن روش‌های تامین و به کارگیری نیرو در استان‌ها و مناطق کشور، توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و عملیاتی کردن اهداف کمی مصوب در بسته‌های اجرایی برنامه پنجم توسعه را شامل می شود.

قنبری اظهار کرد: براساس این دستورالعمل، رویکرد کلی در تدوین و اجرای این برنامه، توجه به مشکلات در حوزه اجرا و در نظر گرفتن دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق و برنامه‌ریزی‌ها است.

وی تصریح کرد: مسئولیت اجرایی این برنامه در استان‌ها برعهده مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است و فرآیند اجرایی این برنامه در حوزه معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کميته ارزیابی از ساماندهی در مهر ماه با مراجعه به شهرستان‌ها و مناطق نحوه انجام ساماندهی و اجرای قرارداد استان را بررسی و از رتبه‌های برتر تقدیر به عمل می‌آورد و نظارت بر برنامه توسعه سنواتی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از اهداف اصلی ما است.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا