وعده های انتخاباتی؛

نگرانی دولت اعتدال از فاش شدن عیار کلید بنفش/ هیس! انتظارات مردم را بالا نبرید

بصیر، حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ در حالی توانست با طرح وعده های انتخاباتی در حوزه اقتصاد، آرای جمعی از جامعه را به سود خود جمع کند که با گذشت چندین سال هنوز نتوانسته آن وعده ها را عملی کند.

روحانی در آن دوران شعار معروف چرخیدن چرخ زندگی مردم را در سخنان خود بارها مطرح کرد اما عملکرد ۳ ساله دولت تدبیر و امید نشان دهنده این است که این شعارها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است و آنچه که مردم امروز حس می کنند، سختی های معیشتی است که قرار بود دولت یازدهم آن را رفع کند.

با این وجود با گذشت چندین ماه روحانی با پافشاری بر مواضع خود، سعی می کند که تنها اقدام دولت یعنی برجام را به گونه ای ناجی زندگی مردم معرفی کند. او در این خصوص گفته است: قبل از برجام  هر روز در انتظار این بودیم  که چه محدودیت ، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می کنند، اما  اکنون هر روز یک گشایش جدید برای مردم حاصل می شود و این گشایش ها جای شکرگزاری  دارد که باید در سایه آنها، کار و تلاش بیشتری برای مردم انجام گیرد.

روحانی افزود: باید با بهره گیری از گشایش پسابرجام ، برای مردم و کشور، عزت، توسعه و پیشرفت بیشتر در همه زمینه ها فراهم کنیم بویژه اینکه این فضا در سایه امنیت خوب در کشور فراهم آمده است.

این اظهارات روحانی در حالی مطرح می شود که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و حتی مدیران دولتی بر این موضوع تاکید دارند که برجام دستاوردی نداشته است.

سیف رئیس بانک مرکزی گفته بود: اجازه دهید به آنچه که از سه ماه گذشته از تاریخ اجرای برنامه جامع اقدام مشترک روی داده است، نگاه اجمالی داشته باشم: تقریبا هیچ چیزی اتفاق نیافتاده است.

انتظارات مردم را بالا نبرید!

در حالی که مردم به خوبی این موضوع را درک می کنند که دولت تاکنون نتوانسته است تاثیری بر بهبود وضعیت معیشت داشته باشد، دولت از بالا رفتن سطح انتظارات مردم نگران است.

روحانی در جلسه هیات دولت گفته است: متاسفانه برخی رسانه ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش داده و درمقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می کنند که این اساسا خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید روحیه امید، وحدت و تلاش همگانی را در جامعه ارتقاء داد و در چنین صورتی است که شرایط مناسبی برای بهبود وضعیت جامعه  و مردم بوجود می آید.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا