افشای‌جزئیات‌دستگیری‌تفنگداران‌ آمریکایی‌ و‌ احتمال‌ تحریم‌ایران!

بصیر، با این حال، روزنامه الشرق الاوسط عربستان در خبری به نقل از یکی از سناتورهای آمریکایی مدعی شده که بعد از رفتن اوباما از کاخ سفید، اطلاعات جدیدی از این اقدام ایران منتشر خواهد شد.

در این مطلب آمده است:

با گذشت چندین ماه از دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط ایران در اوایل سال جاری میلادی، هنوز تقاضاهای زیادی از دولت اوباما و نیروی دریایی این کشور برای انتشار جزئیات برخورد «تحقیرآمیز» ایران با ملوانان آمریکایی وجود دارد.

فاکس نیوز آمریکا به نقل از یکی از اعضای کنگره به نام رندی فوربس گفته است که به تازگی جزئیات کاملی در مورد چگونگی رفتار نامناسب نیروی های نظامی ایران با سربازان دستگیرشده آمریکایی در اختیار ما قرار گرفته که در صورت شنیدن آن آمریکایی ها دچار شوک و عصبانیت شدید می شوند. در حال حاضر این اطلاعات توسط دولت اوباما به صورت محرمانه ای طبقه بند شده و حداقل تا یک سال آینده امکان انتشار آن ها وجود ندارد.

این روزنامه عربستانی در ادامه جوسازی های خود بر علیه ایران مدعی شد؛ « در طول ۱۵ ساعت بازداشت نیروهای آمریکایی آن ها مورد آزار و اذیت، شکنجه و تحقیر نیروهای ایرانی قرار گرفتند. نیروهای ایرانی سربازان آمریکایی را با زور اسلحه مجبور به عذرخواهی کردند و آن ها را مجبور کردند در مقابل دوربین از مهمان نوازی ایرانی ها و کمک به آن ها تشکر کنند.

این روزنامه عربستانی مدعی شده که جزئیات کامل در مورد ملوانان آمریکایی به این دلیل توسط دولت اوباما طبقه بندی شده و مخفی نگه داشته شده تا از تحریم های جدید از سوی کنگره علیه ایران جلوگیری شود. تحریم هایی که می تواند توافق هسته ای را با تهدیدهای جدی مواجه کند.

به گفته فاکس نیوز نیز این بخشی از پنهان کاری دولت اوباما برای جلوگیری از تهدید توافق هسته ای توسط مخالفان داخلی آن در آمریکا است. در گزارش فاکس نیوز گفته شده که بعد از پایان دوره اوباما به احتمال زیاد کنگره جزئیات این موضوع را منتشر خواهد کرد و ممکن است منجر به تحریم هایی علیه ایران شود.

لازم به یادآوری است که سه شنبه ۲۲ دی ماه ۹۴ بود که در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی این شناورها پس از تمکین اخطار از سوی شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند. در نهایت، ایران پس از بررسی های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیرعمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ایران و عذر خواهی آمریکا ملوانان آمریکایی را  بعد از ۱۵ ساعت آزاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا