پایگاه آلترنت مطرح کرد:

اعمال فشار مالی به سازمان ملل، استراتژی‌ سعودی‌ها برای فرار از اتهام/ نام سعودی از گزارش ۲۸ صفحه‌ای حمله ۱۱ سپتامبر هم حذف شد!!

بصیر، ائتلاف نظامی سعودی کشتار بی‌رحمانه‌ای را برای مدت ۱۴ ماه در مراکز شهری، کارخانه‌ها، مراسم‌های عروسی و حتی مرکز نابینایان ادامه داده است، اما سازمان ملل هیچ اقدامی برای توقف این رفتار خشن و وحشیانه انجام نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه آلترنت، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تنها چند روز بعد از اینکه این سازمان به دلیل تهاجم نظامی و تخطی از حقوق مردم و کودکان، عربستان را در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر قرار داده بود، نظر خود را عوض کرد. گفته می‌شود که تهدید به قطع کمک مالی پادشاهی عربستان به سازمان ملل دلیل این امر بوده است.

اما با دیدن چند صفحه از گزارش سالانه سازمان ملل درباره «کودکان و منازعات مسلحانه» می‌توان فهمید که چه جنایاتی را سعودی‌ها در یمن انجام داده‌اند و چه تعداد بسیاری از کودکان در این تهاجم کشته شدند.

در سال گذشته در حمله نظامی سعودی‌ها به مردم بی‌گناه یمن، تعداد ۱۹۵۳ کودک کشته و زخمی شدند (۷۸۵ کشته و ۱٫۱۶۸ زخمی).

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی در حملات هوایی خود ۱۵ ساختمان پزشکی را در صعده ویران کرده و متحدان ائتلاف نیز مسئول ۵۷ درصد حملات به مدارس در یمن هستند.

درست است که سعودی‌ها با اعمال فشار به سازمان ملل توانستند از فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر خارج شوند اما برای چند روز هم که شده مردم دنیا فهمیدند که سعودی هم تراز است با گروه تروریستی داعش و طالبان.

بان کی مون با اعلام اینکه میلیون‌ها کودک دیگر در اقصی نقاط جهان به کمک نیاز دارند، ناتوانی در مقابل تهدید قطع کمک‌های مالی سعودی را اذعان داشت و بر روی کشتار، مرگ و نقض حقوق بشر در یمن چشمان خود را بست.

ایالات‌متحده آمریکا و انگلیس دو عضو ثابت شورای امینت سازمان ملل از حامیان اصلی تهاجم سعودی به یمن هستند، به طوری که دولت اوباما در ماه گذشته اعلام داشت که نیروهای تازه نفس آمریکایی را به یمن اعزام خواهد کرد.

در عین حال، دولت اوباما حذف نام سعودی از فهرست سیاه را محکوم نکرد و در مقابل، مارک سی تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام داشت که بان کی مون و سازمان ملل تصمیم گرفته و خودشان هم باید پاسخگو باشند. این اقدام آمریکایی‌ها یک استراتژی تاکتیکی برای محافظت از متحدان است.

آخرین اخبار منتشر شده نیز حاکی از این است که علاوه بر حذف نام سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر، نام این کشور از اسناد ۲۸ صفحه‌ای گزارش مربوط به حمله ۱۱ سپتامبر هم حذف شده است و به‌زودی منتشر خواهد شد!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا