رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام:

طرف مقابل برجام را پاره کند ما آن را به آتش می‌کشیم/ کنار آمدن با آمریکا یک تصور غلط است

بصیر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب در حسینیه‌ امام خمینی برگزار شد.

برخی از محورهای مهم سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح ذیل است:

– برنامه‌ امروز دشمن این است که توانمندی‌های جمهوری اسلامی را متوقف کند یا از بین ببرد یا اقلاً از رشد آنها جلوگیری کند؛ ما باید تا جایی که می‌توانیم توانمندی‌ها را افزایش دهیم.

– بنده بارها تکرار کردم باید کشور قدرتمند بشود و توانمندی‌هایمان را افزایش بدهیم، اگر افزایش دادیم آن‌وقت می‌توانیم به مردم بگوییم مردم آسوده باشید.

– موافقان و مخالفان برجام هر دو مبالغه می‌کنند، نکاتی که می‌گویم مطلقاً مربوط به برادرانی که زحمت کشیده‌اند نیست بلکه به طرف مقابل است، برجام یک خلل و فرجی دارد که موجب سوءاستفاده‌ی دشمن شده است.

– ما برجام را نقض نمی‌کنیم لکن اگر طرف مقابل نقض کند که الان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دارند تهدید می‌کنند که برجام را پاره می‌کنیم؛ اگر آنها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می‌زنیم.

– در برجام طرف مقابل وظیفه‌اش رفع تحریم‌ها بوده که برطرف نکرده، مسئله‌ی بانک‌ها حل نشده، مسئله‌ی بیمه‌ی نفتکش‌ها در سطح محدودی انجام می‌شود، پول‌های نفت و پول‌هایی که در دیگر کشورها داریم به ما داده نمی‌شود.

– آمریکایی‌ها بخش مهمی از تعهداتشان را انجام ندادند اما ما پیش‌پرداخت‌ها را انجام داده‌ایم و غنی‌سازی ۲۰ درصد و فردو و اراک را تعطیل کردیم.

– این تصور غلطی است که با آمریکا می‌توانیم کنار بیاییم؛ این درست نیست؛ نمی‌توانیم بر توهم تکیه کنیم. بحث بر اصل موجودیت جمهوری اسلامی است و با مذاکره حل نمی‌شود.

– بعضی خیال می‌کنند که دشمنی‌ها به‌خاطر ستیزه‌گری ما با آمریکا است. جمهوری اسلامی با فرانسه چه کرده؟ چرا فرانسه در مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس بد را اجرا کرد و چرا کشورهای هلند و کانادا دشمنی می‌کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا