امام جمعه فریدونکنار

لزوم اجرای قانون از سوی قوه قضائیه برای تمامی شهرها/ چرا مسئولان فریدونکنار از پاسخگوئی به مردم فرار می‌کنند

بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس این شهرستان با اشاره به روز یک تیر روز اصناف، اظهار کرد: تاجران و بازاریان در ماه مبارک رمضان نباید اجناس را گران‌تر کنند، آنها باید بدانند قانون خداوند برای همه ماه‌ها و روزهای سال است و تغییر نمی‌کند.
وی تصریح کرد: آنهایی که از این فرصت سوء استفاده کرده و اجناس را گران‌تر می‌فروشند، باید بدانند که قیامتی نیز در پیش است و باید پای محاکمه حاضر شوند.
امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، به آغاز هفته قوه قضائیه در هفته پیش روی خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگزاران قضائی مسئول تامین امنیت در کشور هستند.
جلالی با بیان اینکه وظیفه اصلی قوه قضائیه، دادرسی، عدل، رفع تبعیض و عدالت است، گفت: کارگزاران قضائی باید توجه کنند که صدور حکم با امنیت شهر تضادی نداشته باشند و قانون برای تمامی نقاط یکسان اجرا شود.
وی افزود: چرا قانونی در یک شهر اجرا می‌شود اما در شهرهای مجاور توجهی به آن نمی‌کنند، در برخی نقاط ساختمان‌های بزرگی در زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شود و کسی معترض نیست اما در یکی از روستاهای دورافتاده پدری زمین تنها ۱۰۰ متر از زمین خود را برای ساخت خانه فرزند خود اختصاص می‌دهد آنرا تخریب می‌کنند.
امام جمعه فریدونکنار با گلایه از اینکه چطور می‌توانند یک خانواده فقیر را فقیرتر ‌کنند، تصریح کرد: مسئولان با بازارهای تجاری هزار متری که در زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شود برخوردی نمی‌کنند اما خانه ۱۰۰ متری از نظر آنها اشکال دارد.
جلالی تاکید کرد: مردم اگر درک کنند که تساوی و عدم تبعیض وجود دارد با جان خود از نظام و رهبری انقلاب تبعیت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام، اظهار کرد: شناخت دشمن و توطئه‌های آن بسیار مهم است.
امام جمعه فریدونکنار افزود: غرب می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی از بین برود و رشد آن متوقف شود.
جلالی با اشاره به اینکه امروز نقش مسئولان در شناسایی این امور به جوانان بسیار مهم است، گفت: چرا مسئولان شهرسان از پاسخگوئی به مردم فرار می‌کنند، چرا در نماز جمعه حضور پیدا نمی‌کنند تا مردم آنها را ببینند و مشکلات‌شان را مطرح کنند.
وی افزود: چه کسی باید به مشکلات مردم پاسخ بگوید، تمامی مردم که نمی‌توانند به اداره آمده مشکلات‌شان را مطرح کنند.
امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی فسادستیزی است.
وی تصریح کرد: امروز باید فساد اقتصادی در جامعه و ادارت دولتی از میان برود، مسئولان بازرسی دقیق‌تر عمل کنند تا دیگر شاهد حقوق‌های ۲۴۰ میلیون تومانی نباشیم.
جلالی تاکید کرد: تا زمانی که مسئولان با رانت‌خواری و فساد اداری مقابله نکنند، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد.
امام جمعه فریدونکنار بخش پایانی صحبت‌های خود به عملکرد ضعیف دبیر کل سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: یمن بیش از ۱۵ ماه است که مورد حمله رژیم آل سعود قرار گرفته و با دستان خالی در برابر تجهیزات نظامی آمریکایی و خلبانان اسرائیلی از خود دفاع می‌کند.
وی گفت: بان‌ کی مون با این همه جنایت به خاطر دلارهای سعودی آمریکایی شرف خود را نادیده گرفت و نام عربستان را از لیست کشورهای حامی تروریست خارج کرد.
جلالی افزود: سازمان مللی که پس از جنگ جهانی دوم برای تامین صلح و امنیت به وجود آمده بود امروز نطفه فتنه در آنجا رشد می‌کند و عامل اصلی عدم آرامش در جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا