یک بام و دو هوای رسانه های اصلاح طلب در قبال دولت یازدهم

عبوراز روحانی با استفاده از عنوان های”رحم‌اجاره‌ای”,”عذرخواهی دولت” و… در رسانه های زنجیره‌ای

بصیر، دریافت حقوق‌های نجومی برخی مدیران دردولت یازدهم، چند وقتی است که نقل محافل شده و یکی از اولین فیش‌های حقوقی که در چند ماه اخیر خبر ساز شد، انتشار فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی بود که در پی آن محمد ابراهیم امین رئیس بیمه مرکزی از سمت خود استعفا داد.

اما پس از انتشار چند فیش حقوقی از مدیران مراکز مختلف دولتی و نیمه دولتی، در هفته گذشته اسنادی منتشر شد که حکایت از آن داشت که مدیر عامل و برخی از اعضای هیئت مدیره بانک رفاه طول شش ماهه دوم سال گذشته حقوق‌هایی بالغ بر ۵۲۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

با انتشار این خبر موج جدیدی از واکنش‌های مردم و مسئولان نسبت به دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی از مدیران شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی آغاز شد و کار را به دستور روسای سه قوه کشور برای رسیدگی و بررسی موضوع حقوق‌های نجومی کشاند.

پس از دستور حسن روحانی به معاون اول ریاست جمهوری در خصوص انجام اقدامات قاطع در زمینه حقوق‌های نجومی، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت از مردم بابت حقوق‌های نجومی برخی مدیران در دولت تدبیر و امید عذرخواهی کرد و گفت: با اصلاح قانون، اجازه اینگونه سوء استفاده‌ها را در آینده نخواهیم داد

.

اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، یک بام و دوهوای رسانه‌های اصلاح‌طلب در برخورد با عملکرد دولت‌مردان دولت یازدهم است، بدین صورت که هرگاه عملکرد دولت به زعم آنان مثبت باشد، مثل “برجام” دولت را متعلق به خود می‌دانند و هرگاه عملکرد دولت یازدهم در نزد مردم منفی تلقی می‌شود، اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم برائت می‌جویند و دولت حسن روحانی را رحم اجاره‌ای خود می‌خوانند و با تیترهایی نظیر “هفتمین عذرخواهی دولت یازدهم”، “عذرخواهی نوبخت!” و … به سراغ دولتی‌ها می‌روند.

در این بین رسانه‌ای هم که می‌خواهد همچنان به دولت یازدهم وفادار باشد، با استفاده از عنوان ” عذرخواهی نوبخت به جای احمدی‌نژاد” تقصیرها را برگردن دولت قبل می‌اندازد.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد هم در مطلبی با عنوان «امان از این تیم اطلاع‌رسانی» نوشت: اگر سخنگوی دولت ۱۰ بار دیگر هم عذرخواهی کند اتفاق خاصی نمی افتد.

بحران های چندگانه عامل سیاست یک بام و دوهوای رسانه های اصلاح طلب

در همین خصوص اما رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سیاست‌ یک و بام و دوهوای رسانه‌های اصلاح‌طلب در حمایت و طرد دولت روحانی گفت: اصلاح‌طلبان دچار بحران‌های متعددی شده‌اند که این بحران‌ها جریان اصلاحات را در شرایط سختی قرار داده و این رفتار‌هایی که ما امروز از جریان اصلاحات مشاهده می‌کنیم حاصل بحران‌های عمیقی است که این جریان در آن قرار گرفته است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان امروز با بحران اعتماد عمومی رو‌به‌رو هستند، چرا که مردم عدم صداقت و تدبیر جریان اصلاحات را دیده‌اند به ویژه در جریان انتخابات سال ۸۸٫

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دچار بحران اعتبار داخلی هستند عنوان کرد: جریان اصلاحات در سال ۸۸ دروغ بزرگی را تحویل مردم داد و خسارت‌های بسیاری را به کشور وارد کرد و عامل وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور شد.

سراج با اشاره به اینکه سومین بحران جریان اصلاحات، بحران عدم اعتنای خارجی است اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال ۸۸ حمایت گسترده‌ای را از جریان اصلاحات انجام دادند اما پروژه‌ی انقلاب رنگی این جریان در داخل کشور با شکست مواجه شد و شکست‌های پی‌درپی این جریان در انتخابات‌های بعد از سال ۸۸ اعتبار این جریان را نزد دولت‌های غربی و خارجی از بین برده است.

وی با بیان اینکه بحران هویت دینی، معرفتی و انسجام و یک‌پارچگی مشکلات دیگری است که جریان اصلاحات با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی پس از انتخابات ۹۲ پشت دولت روحانی پنهان شدند و از طرفی سعی کردند پیروزی روحانی در انتخابات ۹۲ را به نفع خودشان مصادره کنند.

بیش از ۱۵۰ وعده اقتصادی که هیچکدام عملی نشد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با عبارت “رحم اجاره‌ای” دولت یازدهم را تحقیر کردند و زیاده‌خواهی‌های خودشان را به روحانی تحمیل کردند گفت: امروز که روحانی نتوانسته هیچ‌کدام از وعده‌های اقتصادی خودش را عملی کند، اصلاح‌طلبان دولت را تهدید می‌کنند و زمزمه‌های عبور از روحانی را مطرح می‌کنند.

سراج با اشاره به اینکه روحانی بیش از ۱۵۰ وعده اقتصادی داشت که هیچ‌کدام عملی نشده است عنوان کرد: سال ۹۵، سال تعیین کننده‌ای است و شرایط روحانی در انتخابات ۹۶ در سال جاری رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه دولت روحانی نمی‌تواند تا پایان سال به وعده‌های خود را عملی کند اظهار داشت: به نظر می‌رسد که هم مردم اقبالی برای سال ۹۶ به روحانی نخواهند داشت و هم جریان‌های حامی وی از او حمایت نخواهند کرد، چرا که با حمایت از روحانی بر روی تیم بازنده شرط بندی کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نگاه منعفت‌طلبانه جریان اصلاحات به دولت روحانی گفت: ما در چند وقت آینده دو موضوع کلی در پیش خواهیم داشت که اولین آن پررنگ شدن و تشدید پروژه‌ی عبور از روحانی است و دومین موضوع هم تقویت روند پساروحانی در جامعه و در اذهان بازگیران حامی دولت آقای روحانی خواهد بود.

حال باید دید که بالاخره اصلاح طلبان روحانی را از خودشان و خودشان را از روحانی می دانند یا اینکه برای انتخابات سال ۹۶ برنامه ی دیگری دارند و پروژه ی عبور از روحانی را که این روزها زمزمه های آن به گوش می رسد و بزرگان جریان اصلاحات بارها دولتی ها را تهدید به یک دوره ای بودن کرده اند اجرایی می کنند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا