عملیات روانی دولت در برابر سونامی بیت‌المال‌خواری!

بصیر، در اینکه روحانی استاد عملیات روانی است جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای وجود ندارد. این تبحر رسانه‌ای در کنار مرام عمل‌گرایی او، چهره‌ای غیر قابل پیش‌بینی از وی ساخته که به‌راحتی نمی‌توان حدس زد که در پروژه‌های روانی جدیدش بر روی چه مسائلی دست خواهد گذاشت.

او به خوبی می‌داند که اگر بخواهد به مشکلاتی که دولت یازدهم در ایجاد و یا تداوم آنها نقش پررنگی داشته تن بدهد، بازنده‌ی قطعی میدان خواهد بود. از این‌رو سعی دارد با فرافکنی، محول‌کردن علل بحران به عوامل بیرون دولت، جنجال‌های رسانه‌ای و ماست‌مالی کردنِ مشکلات، از دسترس انتقادات افکار عمومی خارج شود.

آخرین اتفاق ناگواری که گریبان دولت را گرفته، فیش‌های حقوقی نجومی است که با انتقاد و اعتراض شدید مردم مواجه شده است. مردم می‌بینند که از سویی بیکاری بیداد می‌کند، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند، موجی از اخراج کارگران شکل گرفته است و سفره‌ی معیشت آنها نیز روزبه‌روز آب می‌رود و از سوی دیگر مشاهده‌ی فیش‌های حقوقی ده‌ها میلیونی به استخوانی در گلو بدل می‌شود که بغض، ناراحتی، انتقاد و اعتراض آنها را در پی خواهد داشت.

اخیراً سخنگوی دولت اعلام کرد که حداکثر مبلغ دریافتی مدیران دولتی نباید از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با احتساب پاداش‌ها از ۹ میلیون تومان تجاوز کند، اما سونامی حقوق‌هایی که چندین برابر سقف حداکثر حقوق است این ادعا را از اساس نقض کرده است.

در حال حاضر اصلا انتظار نمی‌رود که رئیس‌جمهور فیش‌های حقوقی خود و کابینه‌اش را منتشر کند، بلکه انتظار می‌رود فیش‌های حقوقی آن دسته از مدیران، وزرا و معاونان خود را که زیر سقف ۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند، منتشر نماید تا نشان دهد که غارت بیت‌المال در دولت یازدهم، نهادینه نشده است.

 جالب است که رسانه‌های حامی دولت نیز در برابر این اتفاق که به‌حتم می‌توان نامش را «بیت‌المال‌خواری» نهاد، سکوت اختیار کرده‌اند و شاید منتظر فرمان‌اند که چگونه می‌توان با بیان چند مسأله‌ی حاشیه‌ای از مقابل این ماجرا گریخت.

شاید هم در چنین مواقعی، نیروهای فداییِ خارج از دولت به کمک‌شان بیایند.مثلا آقازاده‌ای پیدا شود و با بهائیان دیدار کند، پدری در توئیتر خود حرف عجیب و غریب و دیرهضمی بزند، برادری دَمِ درِ ندامت‌گاه اوین بایستد و با آخرین زندانیان آزادشده عکس سلفی بگیرد، امام‌زاده‌ای از رفع حصر و سفره‌ی انقلاب سخن بگوید و روزنامه‌ای هم چند سند رو کند و بگوید که علت عدم همکاری بانک‌های اروپایی با ایران تقصیر دولت قبل است! و خدایی ناکرده شاید بی‌بی‌سی با انتشار اسناد جدیدی مدعی شود که امام(ره)، صفحه‌ی مقامات رژیم صهیونیستی در فیسبوک را لایک کرده بودند!

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا