مدیرمسئول بصیرنیوز/

چرا سردار نانواکناری، مطهری نیست؟؟

بصیر، چند وقتی است که در فضای مجازی یادداشت‌هایی با این موضوع که سردار نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر قصد دارد همچون علی مطهری در مجلس شورای اسلامی عمل کند و حتی خود نیز این موضوع را به زبان آورده است به نظر می‌رسد این سخنان بیش از آنکه یک تحرک سیاسی باشد، دارای جنبه‌های روانی است که به طور قطع بیش از هر چیز به فریدونکنار آسیب می‌زند.

فریدونکناری که پس از گذشت یک دهه از شهرستان شدن همچنان با مشکلات فراوانی چون کمربندی معروف‌اش بر سر زبان‌ها آمده است و هیچ نیرو و ارده‌ای نیز توان برطرف کردن آن را ندارد، تنها امید این مردم نماینده‌ای از جنس خطه مبارک است.

اما آنچه در این مجال فرصت تامل است، این موضوع به نظر می‌رسد که سردار به هیچ عنوان نمی‌تواند مطهری باشد.

با نگاه به عملکرد کمتر از ۴ سال گذشته علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در می‌یابیم که اگر سردار بخواهد جا در پای علی مطهری بگذارد به طور قطع به نتیجه مطلوبی که وعده‌ آن را در زمان انتخابات به مردم این دو حوزه انتخابی داده است، نمی‌رسد.

اما چرا سردار نانواکناری نمی‌تواند مطهری باشد، پاسخ به این سوال را به راحتی می‌توان در عملکرد این دو چهره نام آشنای سیاسی کشور دریافت.

علی مطهری یک فرد چند وجهی و غیرقابل پیش‌بینی است، از عناصر اصولگرا خود را در تاریخ سیاسی کشور مطرح کرده بود و به داشتن سد پولادین در مقابل برخورد نظام و دستگاه قضا با خود نیز معترف بوده است، با بیانات شاذ خود، نظر رهبر انقلاب در مورد سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ را خلاف عدالت خواند و همچون گذشته با حمله به ارگان‌های نظام از جمله قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، سپاه و بسیج به تبیین و معرفی هرچه بیشتر ماهیت واقعی خویش پرداخت.

سوالی که مطرح می‌شود اینجا است که آیا سردار نانواکناری که در دوران دفاع مقدس و پس از آن تا به امروز تبعیت از ولایت و رهبری‌اش شهره خاص و عام است و در آن ۸ سال به عنوان یک فرمانده مقتدر حضوری موثر داشت و حتی برادرش را برای حفظ و حراست از انقلاب و پایداری نظام تقدیم کرد چگونه می‌تواند به خود اجازه دهد تا همچون مطهری اقدام به چنین کاری کند و آرمان‌های شهدا و امام شهدا را به زیر سوال ببرد.

مورد بعدی و قابل ذکر این است که پروژه کاسبی با حصر سران فتنه، امروز با هوشیاری مردم ناکام مانده است، مطهری که مدتی است در مقام یک «وکیل‎الدوله» افول کرده تلاش می‎کند با سخنرانی درباره غیرقانونی بودن حصر سران فتنه، خود را در بورس سیاست باقی نگهدارد و خود او نیز به خوبی می‌داند این اقدام‌های انجام شده در نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

اما در اینجا لازم به ذکر این نکته هستیم که سردار نانواکناری اگر امروز در مجلس حضور دارد و برای تحقق حقوق تضییع شده مردم فریدونکنار و رشد و آبادانی منطقه و حوزه انتخاباتی خود تلاش می‌کند به دلیل عملکرد مثبت و صحیح او در چند سال گذشته است.

امروز نانواکناری در حوزه انتخابی خود فرای مسائل سیاسی عمل کرده و در راستای تحقق وعده‌های خود و رونق اشتغال، رفع بیکاری، توسعه اقتصادی و بهبود فرهنگ و معیشت مردم تلاش می‌کند و با توجه به اینکه بارها خود ملا‌ک‌های تبعیت از رهبری و ایستادگی در برابر زور و استکبار را بینش سیاسی‌اش مطرح کرده بود، پس چه جای گفتن است که وی سیاسی عملکرده و فردی اصولگرا را مسئول دفتر خود معرفی کرد.

نانواکناری با حضور در لیست اصولگرایان وارد مجلس شورای اسلامی شد، اما قطعا وی می‌داند که برای عمران و آبادانی این منطقه، نگاه سیاسی تقریبا بی‌معنی است، مردم خطه مبارک رونق اقتصادی و تلاش برای رفاه و معیشت می‌خواهند و در مباحث کلان نیز از سردار خود انتظار یک فرد انقلابی و تابع رهبری را دارند.

بر این اساس نکات مطرح شده در فضای مجازی در چند روز گذشته که نانواکناری مطهری است و می‌خواهد همانند وی عمل کند، اگر اینطور باشد باید باری دیگر فاتحه‌ای برای این حوزه انتخابیه همانند دوره ۱۶ ساله گذشته خواند و اگر اینچنین نیست، گفتن این نکات چیزی جز پسرفت و عقبگرد به همراه ندارد.

نانواکناری در مباحث کلان یک اصولگرای انقلابی و در مباحث حوزه انتخابی خود فردی پرتلاش، مردم محور، توانمند، ولایی و ولایتمدار است.

کارنامه درخشان وی در ۳۵ سال گذشته از دوران دفاع مقدس و پس از آن در مسئولیت‌های مختلف بر همگان روشن است و چون اعتقاد به حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی، امام و شهدا دارد نمی‌تواند همانند مطهری باشد.

در پایان به طور قطع باید به این نکته توجه کرد که برای پیشرفت و آبادانی فریدونکنار باید از گروه‌های مختلف فرهیخته و ظرفیت‌های این شهرستان نهایت بهره را برد و به نظر می‌رسد با انتخاب شخص معرفی شده برای مسئولیت دفتر وی در فریدونکنار، در این راستا گام برداشته و همه امور را مدنظر قرار داده است.

سیداحمد حسینی – مدیرمسئول بصیرنیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا