آیت‌الله مکارم شیرازی:

شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آلوده دنیا را لجن‌زار کرده‌اند/ مسؤولان جلوی سمپاشی‌ها در فضای مجازی را بگیرند

بصیر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد در ادامه تفسیر دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) اظهار کرد: افراد جنایتکار خلق نمی‌شوند و همه انسان‌ها پاک آفریده شده و ریشه‌های صفات اخلاقی در درون آنها نهفته است.

وی با اشاره به اینکه در حدیثی از انسان‌ها به عنوان معدن یاد شده است، افزود: معادن خالص نیستند و معدن وجود ما باید خالص شده تا گوهر وجودی آشکار شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند در وجود ما استعدادها را قرار داده است، بیان کرد: فطرت انسان‌ها پاک بوده و نیاز به پرورش دارد و این پرورش از سوی خداوند مهیا شده است.

وی با اشاره به آیه ۱۷ سوره رعد گفت: خلقت ما همانند آبی که از آسمان می‌بارد پاک است ولی در اثر مواجهه با ناخالصی‌ها آلوده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آلودگی در بخش‌های مختلف وجود دارد، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم شبکه‌های اجتماعی آلوده و رسانه‌های غربی آلوده هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسند و دنیا را به لجنزار تبدیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها انواع آلودگی‌ها را منتشر می‌کنند بیان کرد: آنها به خداوند، پیامبر(ص)، معصومین، اولیاء الله و مسؤولان نظام اهانت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی برخی از عکس‌ها و برنامه‌هایی که مربوط به اراذل و اوباش منتشر شده و بخشی هم مرتبط با مسائل مستهجن است که بدترین و زشت‌ترین مطالب، عکس‌ها و فیلم‌ها از این طریق منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان باید مراقب باشند که آلوده این مسائل نشوند، خاطرنشان کرد: اینها عمر، جوانی و ایمان را بر باد می‌دهد و متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که شبکه‌های اجتماعی در دسترس همه قرار دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شورای فضای مجازی تشکیل شده است خاطرنشان کرد: این شوراها باید به خطوط قرمز توجه داشته و تا جایی که می‌توانند اقدام عملی داشته باشند.

وی بیان کرد: ای کاش می‌توانستیم شبکه‌های اجتماعی سازنده و فعالی را در داخل کشور به وجود آوریم و جوانان را جذب آنها کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بسیاری از طلاق‌ها ناشی از مشکلاتی است که از شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است،‌ گفت: این شبکه‌ها زن و مرد را آلوده کرده و دیگر موجب شده آنها همدیگر را قبول نداشته باشند.

وی گفت: در برخی از روزنامه‌ها وکلا آگهی می‌کنند که حاضرند طلاق توافقی را در یک هفته برای ایشان به سرانجام برسانند و آیا باید وکلای ما چنین کنند؟

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: امیدوارم به برکت ماه مبارک رمضان مسؤولان بتوانند تا جایی که می‌توانند فکری به حال سمپاشی‌های شبکه‌های اجتماعی فاسد و آلوده داشته باشند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا