یادداشت مهمان/

حقوق های میلیونی حاصل خواب جنبش دانشجوئی

بصیر، چند وقتی است افشاگری در خصوص فیش‌های حقوقی مدیران دستگا‌ه‌های مختلف پای ثابت خبرها شده است که یک گروه آن را حاصل دولت تدبیر و امید و دیگری ویرانه به جای مانده از دولت قبل می‌داند.
بر اساس این یادداشت سال‌ها است مقام معظم رهبری از مطالبه‌گری نسل جوان به خصوص جریان‌های دانشجوئی سخن می‌گویند و حتی از هزینه دادن در این راه نیز سخن به میان آورده اند.

photo_2016-06-19_20-41-12
مطالبه گری، عدالت خواهی، پاسخ خواهی و پیگیری آرمان‌های امام و انقلاب از سوی جنبش‌های دانشجوئی فرمولی است که رهبری انقلاب برای نظارت دائم و مستمر بر مسئولان و چشم همیشه بیدار حاکمیت و ملت جهت رصد کاستی‌ها و کج روی‌ها پیشنهاد داده‌اند و خود ایشان نخستین و شاید تنهاترین حامی این جریان جوان انقلابی نیز باشند.
اما چه شده است که امروز شاهد فیش‌های حقوقی این چنین در بین مسئولان نظام جمهوری اسلامی هستیم، نظامی که امام راحل و رهبری انقلاب بارها از ضرورت ساده زیستی و دوری از اشرافی گری و کاخ نشینی مسئولان آن سخن گفته‌اند؟
جواب این است که آب از آنجا گل‌آلود می‌شود که جریان دانشجوئی که باید چشم بیدار امام و امت باشد خود نردبان جریان‌های سیاسی شده‌اند و هرگاه فساد در دولت و یا مسئولان همسوی آن جریان دانشجوئی رخ دهد به گونه‌ای آنرا توجیه بلکه آنرا تقدیس می‌کنند، به طور قطع مثال در این زمینه و از همه طیف‌های دانشجوئی به فراوانی یافت شده و هم اینک نیز در ذهن بسیاری از مخاطبین در حال مرور است.
آری هرگاه جریانات دانشجوئی وابسته باشد نمی‌تواند عدالتخواه و آرمان خواه باشد، هرگاه جنبش دانشجوئی از آلودگی وابستگی حزبی پاک باشد و با کسی عهد اخوت نبسته باشد می تواند در پیگیری آرمان های امام و رهبری از ثروت و قدرت نهراسیده و تمام قد در رسیدن به هدف گام بردارد.
آری اگر جنبش دانشجوئی در تمام این سالها و حتی از آن روزی که در نماز جمعه صحبت از مانور اشرافیت زده شد مطالبه گری خود را آغاز می‌کرد و به جای پرداختن و ورود به کارهای حاشیه‌ای و ناصحیح که مخالف سیره رهبری نیز بوده (ماجرای حرم امام، دانشجویان پیاده نظام فتنه ۱۸ تیر و فتنه ۸۸، ماجرای حرم حضرت معصومه ، سفارت عربستان و…..) به پیگیری خط امام و کلام امام می‌پرداخت امروز شاهد این فیش‌های کذایی که دهن کجی به چهار چوب های انقلاب است، نمی‌بودیم.
هادی وحدانی
کارشناس ارشد علوم سیاسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا