"پروژه نفوذ" به کودکان و نوجوانان رسید

از برگزاری کلاس زبان برای کودکان ۴ ساله تا شناسایی دانش‌آموزان نخبه توسط سفارتخانه‌ها/ مسئولان هوشیار نیستند؛ خانواده‌ها مراقب باشند!

بصیر، رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ توجه ویژه‌‌ای به موضوع «نفوذ دشمن» داشته و کلیدواژه‌ی «نفوذ» از پرتکرارترین کلیدواژه‌های مورد استفاده‌ی ایشان در ماه‌های اخیر بوده است و ابعاد مختلف آن را برای مردم و مسئولان نظام شرح داده‌اند.

ایشان در یکی از آخرین دیدارهای خود درباره‌ی هدف نفوذ دشمن فرمودند: «اینکه افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. سمت مورد نظر عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند؛ کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله، همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص میدهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او میخواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار میکنی؛ هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمانها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواستها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.» ۱۳۹۴/۹/۴

البته همانگونه که معظم‌له نیز بارها تاکید کرده اند، نفوذ می تواند از ابعاد گوناگونی به کشور وارد شود؛ حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی، علمی، سایبری و … از جمله بخش هایی است که می تواند مورد تهدید نفوذ قرار بگیرد.

نوجوانان در تیررس نفوذ فرهنگی دشمن

یکی از اصلی ترین تهدیدات نفوذ می تواند نفوذ فرهنگی باشد که با تحت‌الشعاع قرار دادن تفکرات فرهنگی نسل جوان و نوجوان ضمن تغییر باورهای دینی و اعتقادی آنها، سبک زندگی و آداب و رسوم سنتی آنها را نیز به حراج بگذارد.

بازدید کارکنان سازمان ملل از مدارس ایران!

اما یکی از اتفاقاتی که طی روزها و ماه‌های اخیر در سکوت رسانه ای به وقوع پیوسته، این است که پروژه نفوذ جامعه دانش آموزی را هدف و بر این اساس برنامه های متفاوتی را در دستور کار قرار داده است تا جایی که چندی پیش در خبرها آمده بود تعدادی از کارکنان دفتر سازمان ملل در هفته گذشته به مدارس شهرستانها اعزام و به بازدید از مدارس این شهرها پرداختند!

ماجرا زمانی جالب تر می شود که یکی از این افراد ضمن بازدید از مدرسه شهید ناصری در حومه شهر ساوه اقدام به توزیع اقلام متعدد آموزشی و کتاب به دانش آموزان این مدرسه می نماید!

البته پروژه نفوذ فرهنگی در بین جامعه دانش آموزی به همین جا ختم نمی شود.

کلاس زبان سفارتخانه‌ها برای کودکان ۴ساله ایرانی

سفارتخانه‌های برخی کشورهای خارجی در ایران برای کودکان کشور از سن ۴سالگی ویژه‌برنامه‌های آموزشی مختلفی دارند که در صدر آنها آموزش زبان است البته می‌توان به آموزش‌های دیگری همچون آموزش موسیقی و آموزش‌های هنری دیگر اشاره کرد!

تسنیم در این باره می نویسد: شاید برای بسیاری از افکار عمومی جامعه این موضوع کاملاً طبیعی باشد و بگویند، تمام کشورها از طریق سفارتخانه‌های خود برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. می‌پذیریم که در ضرورت آموزش زبان خارجه هیچ تردیدی وجود ندارد اما مُشکل آنجا جلوه می‌کند که در پشت این آموزش‌ها، القای فرهنگ غرب و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی مطابق با فرهنگ و ارزش‌های آنهاست.

سفارتخانه کشورهای مختلف از جمله ایتالیا،‌ انگلیس، آلمان، ساحل عاج، اتریش و ترکیه برنامه‌های آموزشی را در کشورهای مختلف برگزار می‌کنند. آنچه که در سایت اغلب این سفارتخانه‌ها و در ویژه برنامه‌های فرهنگی آنها نمود پیدا می‌کند، تمرکز جدی آنها بر آموزش زبان کشورشان است به گونه‌ای که اغلب آنها موسسات آموزش زبان در ایران دارند.

با مراجعه به سایت یکی از مؤسسات آموزش زبان مشاهده می‌کنیم که این مؤسسه آموزش زبان انگلیسی به‌سبک سیستم آموزشی کانادا را ویژه کودکان ۴ سال به بالای ایرانی ارائه می‌دهد.

این مؤسسه برای این گروه سنی کتاب‌هایی را در نظر گرفته که مطابق با سیستم بریتانیایی British Accent است؛ در حقیقت از همان سنین پایین به‌جای اینکه کودک با فرهنگ و ادبیات خود آشنا شود با مفاهیم و متون انگلیسی آن هم به‌روش سیستم بریتانیایی آشنا می‌شود.

ثبت نام دانش آموزان ایرانی در مدارس خارجی؛ با کدام مجوز؟!

موضوع دیگری که جای سوال دارد، این است که سفارتخانه‌های کشورهای خارجه اجازه ثبت‌نام از دانش‌آموزان ایرانی را در مدارس خود ندارند و این موضوع تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود. آنگونه که به نظر می‌رسد، دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه سفارت آلمان تحصیل می‌کنند.

شناسایی نوجوانان نخبه توسط سفارتخانه‌ها و اعزام برای ادامه تحصیل!

در دوره‌های آموزش زبان که توسط سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود، نوجوانان و جوانان مستعد شناسایی شده و با دریافت بورسیه برای ادامه تحصیل به آن کشور اعزام می‌شوند به عنوان مثال موسسه آموزش زبان آلمانی وابسته به سفارت آلمان هر سال تعدادی از نوجوانان را با هزینه خود برای شرکت در المپیاد زبان گوته به آلمان می‌برد.

فراگیری زبان خارجه یا حتی ادامه تحصیل در کشورهای غربی موضوعی نیست که به آن خُرده گرفته و معترض باشیم، آنچه مهم بوده این است که فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که حتی پس از ادامه تحصیل در کشورهای غربی به کشور خود بازگردندو بدین گونه نباشد که حضور در دوره‌های آموزشی و فراگیری زبان آنها را نسبت به کشور خود و فرهنگ و ارزش‌های ملی بی‌تفاوت کند.

تذکرات چندباره رهبر انقلاب درباره “نفوذ”

البته ماجرای نفوذ فرهنگی داستان دنباله داری است که اگر جامعه سیاسی ما هوشیار نباشد آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد کرد.

در همین راستا رهبر انقلاب چند روز قبل و در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها فرمودند: « دیپلماسی و ارتباطات علمی مهم است و با آن موافق هستیم اما باید هوشیار باشیم که فریب نخوریم و بستر ارتباطات علمی به دریچه‌ای برای نفوذ امنیتی تبدیل نشود، زیرا دشمن از هر وسیله‌ای از جمله ارتباطات علمی برای نفوذ استفاده می‌کند و این اتفاق در گذشته اتفاق افتاده است و اکنون نیز در مواردی دیده می‌شود.» ۲۹/۳/۹۵

نمونه هایی از نفوذ فرهنگی در جامعه اسلامی

اینکه رهبر انقلاب می فرمایند « اکنون نیز در مواردی دیده می‌شود» بی‌پشتوانه نیست چراکه در مهرماه سال گذشته بود که اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان با حضور در دانشگاه تهران اعلام کرد که “لازم است یک جامعه مدنی و قوی ایجاد کرد و رابطه بین فرهنگ و علم را تقویت کرد تا زمینه ای برای اتحاد سیاسی ایجاد کند”.
پر واضح است که غربی‌ها، جامعه ای را مدنی و قوی میدانند که بتوانند آزادانه افکار و اعمال خود را در آن بسط دهند و در پوشش رابطه فرهنگ و علم، فرهنگ‌شان را به جامعه و بخصوص بر جامعه علمی قالب و غالب کنند و مسلما در این حال اتحاد سیاسی نیز ایجاد میشود هر چند که نامش دیگر اتحاد نخواهد بود و باید آن را سلطه سیاسی نامید و برای این مقصود چه جایی مناسبتر از دانشگاه برای نفوذ؟ و چه کسانی مناسبتر از دانشجویان و اساتیدی که فردا مسئولین مملکت اند و پرورش دهندگان مسئولین مملکت؟

چندی پیش “آلن گودمن”از مرتبطین شناخته شده سازمان سیا در دولت کارتر در قالب یک هیات علمی به دانشگاههای ایران آمد و دیدارهایی با دانشجویان و مسئولین دانشگاهی داشت و  پس از رفتنش مشخص شد که چه کسی آمده و چه کسی رفته!!

پیش از این نیز دیپلمات های کشورهای اروپایی ساکن ایران در سفرهای تفریحی خود به اقصی نقاط کشور چهره ای مذهبی ، مردم دوست و پایبند به سنت های اسلامی درمجامع عمومی از خود به نمایش گذارده اند؛ اینگونه رفتارها در راستای اهداف “نفوذ ” قابل بررسی می باشد!

مردم دارند خفه می شوند، سازمان محیط زیست سخنران خارجی دعوت می کند!

از تمام نمونه ها که بگذریم، در آخرین مورد در روزهای گذشته “جفری ساکس” مشاور جورج سوروس، پدر انقلابهای رنگی ، وارد دانشگاه امیرکبیر میشود و توصیه های اقتصادی اش را برای ایران به سوغات می آورد اما نکته قابل توجه در این ماجرا آن است که رییس دانشگاه امیرکبیر در جمع دانشجویان معترض بیان میدارد که جفری ساکس به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست به ایران آمده است و هیچ گاه هیچ مسئولی از این سازمان پاسخ نداد در روزهایی که حال هوای کشور خوب نیست و مردم زیادی از کشورمان با انبوهی از مشکلات زیست محیطی دست و پنجه نرم می کنند، دعوت از یک فرد محتمل النفوذ در دانشگاه و در پوشش توصیه های اقتصادی و به دعوت سازمان تحت نظر معصومه ابتکار چه توجیهی می تواند داشته باشد!

نتیجه خوش خیالی به غرب چیست؟!

هرچند همه سیاهه بالا هشدارهایی بود به مسئولان دولتی برای جلوگیری از “نفوذ” بی سابقه در جامعه اسلامی اما سابقه خوش خیالی به غرب نشان داده است تا زمانی که “گزیده نشویم” کسی این هشدارهای را جدی نخواهد گرفت.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا