با حکم دادستانی صورت گرفت

توقیف دیر هنگام روزنامه هتاک/دادستانی «قانون» را توقیف کرد

بصیر، سایت روزنامه اصلاح طلب قانون مدعی شد این روزنامه بدنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ، از سوی دادستانی توقیف شده است.

در متن این خبر آمده: بدنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ، روزنامه « قانون» از سوی دادستانی توقیف شد.

در نامه توقیف روزنامه قانون نوشته است که نظر به اعلام جرم سازمان اطلاعات سپاه و معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه روزنامه قانون دایر بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ، مستندا به بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی در راستای وظایف قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع از جرم و در راستای ماده ۱۱۴ آئین دادرسی کیفری ، روزنامه قانون توقیف می باشد.

این در حالی است که پیش از این روزنامه قانون با درج مطالبی هم چون توهین به مقام والای امام حسین (ع) ، توهین به دلاورمردان نیروی دریایی سپاه ، نشر گزارش هایی شبیه « ۲۴ ساعت لعنتی» و هم چنین درج کاریکاتورهایی علیه منتقدان دولت تذکر گرفته بود.

قانون پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۳  توقیف شده بود. دادستانی مدیر مسوول روزنامه را در عناوین اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف عفت عمومی مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا