معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد

برگزاری ۲۰۷ مورد اردوی دانش آموزی در سال تحصیلی گذشته

بصیر، هادی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهارکرد: در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ مورد اردوی دانش آموزی توسط مدارس و اداره آموزش و پرورش فریدونکنار برگزار شده است.

وی افزود: مهم‌ترین آثار این اردوها، دور کردن دانش‌آموز از فضای رسمی و خشک کلاس است که می‌تواند با فراهم ساختن یک محیط باز و شاداب و تغییر مکان، ظرفیت مناسبی را برای بهره‌برداری آموزشی فراهم آورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: ده درصد این اردوها به مقصد خارج از استان و ۹۰ درصد دیگر به صورت درون استانی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی با هدف ایجاد نشاط در دانش‌آموزان، تقویت مهارت‌های زندگی و توسعه گردشگری در مازندران انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این اردوها تعداد ۵۵۲ نفر از همکاران فرهنگی به‌عنوان سرپرست و مربی، ۸۸۳۰ دانش‌آموز را همراهی کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: اردوهای دانش‌آموزی در میان دانش‌آموزان هر مدرسه جایگاه مهمی برای یادگیری و تمرین فعالیت‌های گروهی و آماده شدن برای مشارکت در جامعه گسترده امروز به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اردوهای دانش‌آموزی فعالیتی کاملاً متنوع، مساعد، بانشاط و سازنده است، خواستار گسترش اردوهای دانش‌آموزی به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده توسط مربیان پرورشی و مدیران مدارس شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فریدونکنار حضور مستقیم مربیان آموزشی و تربیتی مدارس در کنار دانش‌آموزان را یکی از مهم‌ترین مسائل اردو دانست و گفت: مربی باید در تمامی لحظات همراه دانش‌آموز باشد تا بتواند اشراف کاملی بر جمع آنان و موضوعات مورد بحث و تصمیمات گروهی داشته باشد.

حیدری خاطرنشان کرد:اردوهای برگزارشده در قالب های راهیان نور،بازدید های علمی،تفریحی و زیارتی به مقصد اردوگاههای دانش آموزی و اماکن تفریحی و زیارتی داخل و خارج استان برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا