خوشه طلایی اقتصادی مقاومتی به سفره ایرانیان آمد؛

کشاورزان با پول گندم سفره افطاری خود را رنگین کردند/ ناامیدی مردم از پول نفت و برجام!

بصیر، اقتصاد مقاومتی مسئله ای که بارها رهبر انقلاب در سخنرانی های خود به آن تاکید می کند و امروز کشاورزان مناطق غربی کشور عملا با دریافت پول دسرنج خود این مهم را محقق کردند که اقتصاد مقاومتی بهتر از وعده های دروغین دوران پسا برجامی آمریکایی ها است.

متکی بودن به تولیدات داخلی به خصوص در بخش کشاورزی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی که مردم را نسبت به آینده امیدوار می کند.

 رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان وظرفیت داخلی برای تولید ،دریچه ای را برای همت مضاعف مسئولان ومردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر استفاده از ظرفیت های داخلی فرهم کرده که به نوعی اشتغالزایی در حوزه حمل ونقل شهری را می توان شعبه ای از اقتصاد مبتنی بر عدم وابستگی به نفت عنوان کرد.

رهبر انقلاب واقتصاد مقاومتی

کشاورزی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی که مردم می توانند در کنار دولت و دیگر قوا به اجرایی شدن آن کمک کنند.

خیارکاری

در حالی که مردم منتظر اتفاقات خوب دوران پسا برجام برای رونق اقتصادی بودند ولی شیطنت های آمریکایی ها مانع از تحقق برجام شد و مردم به خصوص کشاورزان با دوز زدن کامل برجام و در تبعیت از فرامین رهبر انقلاب ،پس گزینه اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج اقتصادی کشور انتخاب کردند و با تلاش و تحمل مشقت هایی علی رغم نامهربانی های دولت در کاهش هزینه های نهاده های کشاورزی وپرداخت به موقع پول گندم کاران،توانستند بدون چشم داشتی از پول نفت،در ایام ماه مبارک رمضان سفره خانه خود را با خوشه های طلایی اقتصاد مقاومتی رنگین کنند.

شایان صاحبی دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد با بیان اینکه رکورد اقتصادی به سفره مردم هم کشیده شده است بیان کرد:وقتی نقدینگی در بازار نباشد به تبع بازار هم دچار رکود می شود.

وی بیان کرد:اقتصاد ایران با سایر اقتصادهای دنیا تفاوتی دارد که این اقتصاد نعطاف پذیر است ومی تواند به راحتی با دور زدن تحریم ها ،روی پای خود بایستد و پویا عمل کند.

اقتصاد مقاومتی و سپاه پلدختر

وی تصریح کرد:شناسایی ظرفیت های داخلی اقتصادی و پرورش آنها می تواند هر تحریمی را دور بزند.

صاحبی اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار برون رفت از مسائل ومشکلات فعلی اقتصادی دانست و افزود:در واقع استان های محروم همچون لرستان که اقتصاد آنها بر اساس تولیدات دامپروری وکشاورزی است این خود مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد:در صورتی که دولت به دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی خوب عمل کند و در استان های پایلود اقتصاد مقاومتی از قبیل لرستان ،عملا وارد میدان کار وتلاش شود می توان عملکرد دولت را در این حوزه ارزیابی کرد.

اقتصاد مقاومتی لرستان

امیر رضا جوادیان از شهروندان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز اظهار داشت:در ایام ماه مبارک رمضان از پول دسترنج خودم که از زراه کشاورزی به دست آورده ام مایحتاج زندگی را خریداری کرده ام.

وی بیان کرد:در صورتی که دولت از کشاورز حمایت کند ،مردم مناطق لرستان با همین کشاورزی می توانند امورات زندگی خود را انجام دهند.

کشاورزی پلدختر

عباس رحمانی از دیگر کشاورزان پلدختری با بیان اینکه کشاورزی تنها راه درآمدی ما است عنوان کرد:امروز بحمد الله با بارندگی های خوبی که داشتیم وضعیت کشاورزی خوب بود وهمه کشاورزان از برداشت محصولات کشاورزی خود راضی هستند.

وی عنوان کرد:هر چند دولت کمی پول گندم کاران را دیر پرداخت کرد و ما فقط توانستیم مقدار کمی از پول گندم هایی که تحویل داده ایم دریافت کنیم پس دولت باید از کشاورز حمایت کند.

پرداخت پول گندم در بانک

وی با بیان اینکه کشاورز با برجام و پسا برجام کاری ندارد و به کار کشاورزی خود مشغول است یادآور شد:اگر برجام درست می شد که زندگی مردم تغییر پیدا می کرد حالا که آمرکا نمی گذارد محقق شود پس به دوران پسا برجام هم امیدی نداریم و همچنان به عرق خود و عنایت خدای متعال در دادن رزق وروزی حلال چشم دوخته ایم.

این در حالی که رکود شدید حاکم بر بازار و پرداخت پول کشاورزان،این روزها ،خرید وفروش اجناس و مواد غذایی را رونق داده است و این می طلبد دولت ،صدای مردم را بهتر بشنود و اینقدر تمام مسائل را به برجام گره نزند و نسبت به وظایفی که در قبال ملت دارد کمر همت ببندد و برجام و مقصر کردن دولت گذشته را بهانه نکند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا