صدقی برکنار شد یا استعفا کرد؟/ بازگشت فقط ۲۴۰ میلیون تومان به خزانه!

بصیر، انتشار فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه، واکنش‌های مختلفی را برانگیخت و پای روسای سه قوه را به پرونده فیش‌های حقوقی نجومی باز کرد.

در پی انتشار فیش‌های حقوقی مسئولان، رئیس جمهور به معاون اول خود دستور “عزل” مدیران متخلف و استرداد وجوهی که به ناحق پرداخت شده، به بیت المال را داد.

اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان و اظهار نظرات گوناگون روز گذشته خبرگزاری ایلنا خبر از برکناری مدیر عامل بانک رفاه داد؛ این در شرایطی است که خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته: “در پی فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب و پیگیری وزیر کار، علی صدقیمدیر عامل بانک رفاه – استعفا کرد و مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به خزانه بازگشت.

حال سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا دولت با مدیر عامل بانک رفاه برخورد کرده یا خود او استعفا داده و مسئولان دولتی تنها با استعفای او موافقت کرده‌اند؟

هرچند برخی از اخبار منتشر شده نیز از فرار صدقی از کشور خبر می‌دهند.

حسین شمسیان عضو شورای سردبیری کیهان با انتشار عکسی از مدیر عامل بانک رفاه در فرودگاه امام، در کانال تلگرامی خود نوشت: ” دیروز روابط عمومی بانک رفاه گفته بود صدقی در ایران است

اما اکنون خبرگزاری ها از فرار او خبر می دهند!!

این هم آخرین تصویر رئیس بانک رفاه در فرودگاه امام خمینی که دیروز صبح بدستم رسید.”

در اخبار منتشر شده در خصوص برکناری یا استعفا صدقی آمده است که مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای مدیرعامل بانک رفاه به بیت المال عودت داده شده است.

عودت ۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای مدیر عامل بانک رفاه کارگران به خزانه، در شرایطی است که وی فقط در یک ماه بالغ بر ۲۳۴ میلیون تومان و در شش ماه مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است؛ حال با کسر مبلغ عودت داده شده از حقوق شش ماهه صدقی و تقسیم باقی مانده بر شش، به این نتیجه می رسیم که حقوق ماهانه وی ۴۵ میلیون تومان بوده است. 

حال این سوال مطرح می شود که آیا این ۴۵ میلیون تومان حق قانونی رئیس بانک رفاه بوده یا بازهم جزء حقوق های نجومی محسوب می شود؟

سوال دیگر این است که آیا صدقی فقط ۲۴۰ میلیون تومان پول به ناحق دریافت کرده است؟

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا