امروز : یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵
تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۴۳ ذخیره فایل ارسال به دوستان

نکاتی برای بهره مندی بهتر از شب های قدر

بصیر، چند کار ساده باعث می شود در شب های قدر بتوانید ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانید و بدون حس خواب آلودگی از معنویات این شب گران قدر بهره مند شوید: * سعی کنید در شب های قبل از شب احیا کمتر بخوابید هر چند میزان خوابتان در شب های قبل کمتر […]

بصیر، چند کار ساده باعث می شود در شب های قدر بتوانید ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانید و بدون حس خواب آلودگی از معنویات این شب گران قدر بهره مند شوید:

* سعی کنید در شب های قبل از شب احیا کمتر بخوابید هر چند میزان خوابتان در شب های قبل کمتر باشد بدن به آن عادت می کند و در شب قدر راحت تر می توانید بیدار بمانید. با برنامه ریزی صحیح می توان طی دو تا سه روز برنامه خواب و بیداری را تغییر داد.

* عصر روزی که قرار است شبش بیدار بمانید، استراحت کنید یا بخوابید هرچند میزان آن کم باشد هرچه مدت زمان خواب طولانی تر و به غروب نزدیک تر باشد بهتر است و کمک می کند ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانید.

* هرچه نور محیطی که در آن قرار دارید بیشتر باشد هورمون های خواب، کمتر ترشح می شوند و هوشیاری تان افزایش می یابد در نتیجه آسان تر می توانید بیدار بمانید؛ بنابراین بهتر است شب هنگام به جای نور کم از نور بیشتر و مناسب تری استفاده کنید.

* نوشیدن مایعاتی مانند چای، قهوه و کاکائو نیز برای بیدار ماندن و هوشیاری بیشتر کمک کننده است.

* تحرک و فعالیت می تواند خواب آلودگی را از بین ببرد کسانی که برای انجام مراسم شب قدر ازمنزل خارج و به مساجد یا تکایا می روند و مسافتی را طی می کنند هوشیارتر هستند و کمتر میل به خوابیدن دارند. حرکت هنگام خواب آلودگی می تواند خواب ار دقایقی از چشمانتان دور کند.

* غسل کردن که اتفاقا از مستحبات شب های قدر است و شست و شوی دست و صورت با آب سرد هم می تواند در بسیاری افراد کمک کننده باشد.

تیتریک

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

gorban-1

news