رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار:

بهره‌گیری ۶۰۰ نفر از کمپ‌ها و مراکز سرپایی ترک اعتیاد در فریدونکنار

بصیر، بهرام شریفی در حاشیه برگزاری نمایشگاه مواد مخدر به مناسبت آغاز این هفته در فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز اظهار کرد: ۲۶ کارگاه آموزشی در محیط‌های مختلف کارگری، آموزشی، محلات آسیب‌خیز، برگزاری سه نمایشگاه در سال گذشته، استفاده ۳۲۰ نفر از کمپ‌های ترک اعتیاد و بهره‌مندی ۲۸۰ نفر از مراکز سرپایی ترک اعتیاد بخشی از عملکرد این اداره در سالی که گذشت بود.
وی تصریح کرد: به ۹ نفر از افرادی که از دام اعتیاد رها و پاک شدند نیز وام در مجموع به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان پرداخت کردیم و همچنین با تلفن‌های ۱۲۳، ۱۴۸۰ و ۰۹۶۲۸ مشاوره رایگان به افراد صورت می‌گیرد.
رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به اینکه مواد مخدر شوک هزاره سوم و بحران جهانی محسوب می‌شود، گفت: کشور ایران به دلیل اینکه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع مرز مشترک با افغانستان و پاکستان که ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا را تامین می‌کند از این موضوع در امان نیست.
شریفی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا درگیر این موضوع هستند و به دنبال پیشگیری قبل از درمان هستیم، هرکجا تقاضا وجود داشته باشد عرضه نیز هست و باید تلاش کنیم تا تقاضا کمتر شود.
وی با بیان اینکه کمیته پیشگیری از اعتیاد تلاش می‌کند تا جامعه از این موضوع مصون شود، خاطرنشان کرد: ۴ دلیل کنجکاوی، کسب لذت، تفریح و تسکین درد روحی و روانی موجب گرایش به مواد می‌شود و اگر تعهد را چاشنی وظیفه کنیم موفق شویم.
رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به اینکه ۹ جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد را در سال جدید برگزار کردیم و ۲ جلسه نیز در سال جدید با رویکرد تنظیم تقویم اولویت‌های امسال تشکیل شد، اظهار کرد: مهارت نه گفتن به مواد مخدر، اعتیاد و آسیب‌های آن در خانواده، زمینه‌های گرایش به مواد و تاثیر معنویات در پیگیری‌ از اعتیاد، عوارض سیگار، قلیان و غیره موضوعاتی بود که در این کارگاه‌ها مورد آموزش قرار دادیم.
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بازدید آیت‌الله معلمی از ۵ خانواده زیرپوشش بهزیستی در روستای کاردگرمحله، خاطرنشان کرد: امسال و در ماه مبارک رمضان ۴۲۰ سبد کالا به ارزش ریالی هر بسته ۱۰۰ هزار تومان با کالاهایی چون گوشت، مرغ، حبوبات، خرما، ماکارونی، رب و غیره به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا