همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران سه قوه و آیت الله جنتی

رئیس جمهور: بحث افشای فیش‌های حقوقی غفلتی بود که باید با آن برخورد شود/نتیجه را به مردم خواهیم گفت/ رئیس مجلس: رسیدگی به پرونده‌های مهم در کشور حکایت از قوه قضائیه‌ای مقتدر دارد/غرب در اجرای برجام نقاط ضعفی را بر جای گذاشت

بصیر، در آخرین روز از هفته قوه قضاییه امروز همایش سراسری دستگاه قضایی کشور با حضور سران قوا و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری آغاز به کار کرد.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام کریمی رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، الفت معاونت پیشگیری از وقوع جرم، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی، محسن افتخاری رئیس دادگاه کیفری شماره یک، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه، مرضیه وحید دستجردی مشاور رئیس قوه قضاییه، آیت الله صدیقی مشاور رئیس قوه قضاییه، جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، امین زاده معاون حقوق رئیس جمهوری، غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران، حجت الاسلام امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی، جهانگیر رئیس سازمان زندانها، خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه، شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و جمع کثیری از معاونین و قضات دستگاه قضایی کشور در این جلسه حضور داشتند.

وجود ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی/ کارنامه درخشان قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا امروز در همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور روسای قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حجم گسترده خدمات دستگاه قضایی اظهار داشت: کثرت این خدمات گاهی باعث می‌شود حجم آنها دیده نشود که از تمام مسؤولان و قضاتی که در کشور زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون پرونده در محاکم قضایی و بیش از ۳ میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

آملی لاریجانی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک،‌سازمان بازرسی، سازمان پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان زندان‌ها خدمات حجیم و متنوعی ارائه می‌کنند که اینها علاوه بر آن چیزی است که در مرکز فناوری اطلاعات و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: گاهی به زحمات این دوستان بی‌توجهی می‌شود اما باید این زحمات را قدر بدانیم زیرا در بخش امنیت کشور قوه قضائیه نقش بسزایی دارد و اینکه در کشور امنیت خوبی داریم، نقش پررنگ و باارزش آن مربوط به قوه قضائیه است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: در مبارزه با  اشرار، موضوع مواد مخدر و سارقان که خصوصا سارقان مسلح و متجاوز به نوامیس مردم در نهایت قضات هستند که در میدان حضور دارند و باید این مطالب را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در برخورد با مفسدان اقتصادی قوه قضائیه کارنامه درخشانی داشته است گفت: قوه قضائیه در حل مشکلات بانکی تدبیر داشت و باعث شد که مشکلات هزاران پرونده به راحتی مرتفع شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلاتی که برای موسسه ثامن و میزان مشهد به وجود آمد و قوه قضائیه ورودی با  تدبیر به این موضوعات داشت اظهار کرد: بنا نبود درخصوص این پرونده‌ها یک مشکل اجتماعی توسط قوه قضائیه ایجاد شود و این اتفاق رخ نداد.

آملی لاریجانی افزود: نقش قوه قضائیه یکسویه نیست، طرف دیگر توجه به سرمایه‌گذاران است که قوه قضائیه باید چتر حمایتی را برای آنها داشته باشد تا بتوانند فعالیت اقتصادی داشته و نقش آن نیز در اشتغال دیده شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده‌ها جلوی مانع‌تراشی‌ها گرفته شده است گفت: تاکید داریم قوه قضائیه و سایر قوا به مجموعه خدمات عظیم این قوه توجه کنند و خودمان را به تغافل نزنیم تا این کارها کم جلوه نباشد.

وی با اشاره به ارزیابی کار قوه قضائیه عنوان کرد: اعتراف داریم در دستگاه قضایی کاستی‌هایی وجود دارد که برخی قصور و برخی تقصیراتی است که قوه قضائیه با آنهایی که تعمد دارد برخورد می‌کند.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه نقادی نسبت به دستگاه قضایی اشکال ندارد بلکه باعث سازندگی می‌شوند خاطرنشان کرد: این نقادی می‌تواند از ناحیه خود قضات و هم از نگاه‌های بیرونی مانند حقوق‌دانان‌ها، استادان دانشگاه و دیگران باشد که از آنها استقبال می‌کنیم.

برخی مسئولان سابق خودشان و آقازاده‌هایشان اشرافی‌گری راه انداختند

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش سراسری قوه قضائیه با بیان اینکه برخلاف برخی ادعاها، ما از نقد سازنده ناراحت نمی‌شویم، گفت: اما آلودن نقدها به چیزهای دیگر، بحث جداگانه‌ای است.

وی افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث کمبود بودجه و نیروی انسانی در دستگاه قضایی است و یکی از مهمترین علل اطاله دادرسی، کمبود نیروی انسانی است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه وقتی در یک شعبه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده در ماه رسیدگی می‌شود، چگونه باید انتظار سرعت در رسیدگی را داشته باشیم، گفت:‌ می‌گویند که از قوه قضائیه حمایت می‌شود، امروز دو رئیس قوه گفتند که وجداناً و عقلا موظف هستند از قوه قضائیه حمایت کنند، اما عملاً این حمایت‌ها صورت نگرفته است و یا کم بوده است.

وی با اشاره به اینکه من نمی‌خواهم گلایه کنم که تعمدی در کار است، گفت: در برخی از بازدیدها و ملاقات‌های حضوری که مسئولین قوه قضائیه در بازدید اخیر تهران داشتند، گفتند که هر یک ربع یک وقت برای طلاق می‌دهند، برای اینکه طلاق توافقی را کم کنید، آیا می‌شود در عرض یک ربع مشاوره و کمک به خانواده‌ها بدهید؟‌ و آیا واقعاً می‌شود واقعاً در عرض یک ربع این آمار را کم کرد؟

رئیس قوه قضائیه گفت: ما با یک مسئولیت رسمی در خصوص نیروی انسانی و بودجه مواجهیم، من می‌خواهم از بعضی ارزیابی‌ها گلایه کنم. در ایام قوه قضائیه و شب قدر به جای تشکر از دستگاه قضا، افرادی با استدلال‌های سخیف علیه قوه قضائیه صحبت می‌کنند، در عین حال که ما باید از نقد سازنده استقبال کنیم، اما قرار نیست هر کسی از راه می‌رسد و با هر ذهنیتی هر حرفی می‌زند بپذیریم. مثلاً فردی می‌گوید چرا برخی پرونده‌ها ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشد، من از این آقا می‌پرسم وقتی پرونده قتلی هست که قاتل هم فراری است چگونه می‌توان آن را مختومه کرد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: یک آقایی استدلال کرده که در دفتر کارش بوده و فردی آمده و گفته من توقعی ندارم اما از قوه قضائیه بخواهید عادلانه رسیدگی کند. به من می‌گویند چرا باید تن مردم بلرزد؟ من برای اینگونه ارزیابی‌های بی‌حساب و کتاب متأسفم.

وی تأکید کرد: کسانی که از مواهب انقلاب به اندازه کافی بهره‌مند شده‌اند، امروز نقش اپوزیسیون را پیدا کرده‌اند و تمام نقش و پیشرفت‌های انقلاب را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساختار سیاسی جامعه اسلامی ایران یک الگو است، گفت: سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ما صورت گرفت و در هشت سال جنگ بهترین نیروهای خود را از دست دادیم و سرمایه کلان کشور ما به غارت رفت. با این وضعیت جمهوری اسلامی ایران رو به پیشرفت بود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: عده‌ای که خودشان در این کشور مسئول بودند حالا نقش عوض کرده‌اند.

رئیس دستگاه قضا گفت: برخی از اینها خودشان اشرافی‌گری راه انداختند، به خودشان، آقازاده‌هایشان و افرادی که با آنها در ارتباطند نگاه کنند می‌بینند که اینگونه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان افرادی که از قوه قضائیه منفصل شده‌اند در سال گذشته ۵۰ نفر بوده است، گفت:‌ دستگاه قضایی بنای سازش با تخلف ندارد و با این کمبود، در استخدام کارمند معمولی هم دستمان بسته است.

آملی لاریجان ادامه داد: بارها به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس گفته‌ام که به موضوع کمبودها در دستگاه قضایی توجه کنند چرا که اگر قوه قضائیه مقتدر باشد به نفع همه است.

وی گفت: متأسفانه گاهی می‌بینیم مجلس هم همکاری نمی‌کند برای مثال اخیراً برای افزایش بودجه قوه قضائیه، راه نشان دادیم اما مخالفت کردند.

دستگاه قضایی در حوزه جذب نیروی انسانی و بودجه مشکلات عمده‌ای دارد

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا امروز در همایش سراسری قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه قوای کشور باید با یکدیگر کار کنند اظهار داشت: دولت امروز بار تمام دستگاه‌های اجرایی را به دوش دارد و تمام مشکلات بر دوش دولت است که هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.

وی افزود: اما همکاری‌ها باید متقابل باشد و باعث از دست رفتن فرصت‌ها و زمان‌ها نشویم و اینطور نباشد که قضات نداشته باشیم و مشکلات جذب نیرو و بودجه وجود داشته باشد.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه کارهایی که انجام می‌دهد جزء تملک دارایی نیست خاطرنشان کرد: اتصال شعب دادگاه‌ها به مدیریت پرونده‌های قضایی به عنوان کار روزمره قوه قضائیه محسوب می‌شود و نباید این را به حساب تملک و داریی گذاشت و نمی‌توان سامانه را تعطیل کرد.

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از عدم همکاری‌ها با قوه قضائیه گفت: مشکلاتی در جذب نیروی انسانی و بودجه وجود دارد و ارزیابی‌ها هم باید منطقی باشد؛ سخنانی که گفته می‌شود درست نیست و استنباط‌های سخیف است.

وی با بیان اینکه نباید به کار قوه قضائیه به عنوان شغل و درآمد نگاه کرد تصریح کرد: قاضی وقتی وارد دستگاه قضایی شد وظیفه او کار جهادی و خداپسندانه است البته اینکه آنها باید تامین شود شکی نیست و از تمام قضات و مدیران استدعا دارم کار را با وجهه الهی و خدمت به خلق انجام دهند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه کاری که قاضی انجام می‌دهد بسیار سنگین‌تر از یک وکیل است در شرایطی که درآمد آنها قابل مقایسه نیست اظهار کرد: به کار خودمان به عنوان کار خداپسندانه و خدمت به خلق نگاه کنیم، غفلت به سراغمان نیاید و خودمان را با دیگران نسنجیم که همانا نگاه‌ها باید اینطور باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سلامت دستگاه‌ قضایی و ابعاد نظارتی آن خاطرنشان کرد: این موضوع یک مساله مهم است که خود قضات حساس هستند اما متاسفانه یک قاضی یا کارمند در یک گوشه‌ای وقتی تخلف می‌کند درنهایت به پای دستگاه قضایی نوشته می‌شود.

قبول داریم برخی تخلفات رخ ‌می‌دهد اما بدنه قوه قضائیه سالم است

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: عده‌ای می‌گویند رشوه همه جا را گرفته اما وقتی از آنها می‌خواهیم تا نمونه بیاورند ساکت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی مطلب مهمی است گفت: قبول داریم تخلفاتی صورت می‌گیرد اما عزم قوه قضائیه برای برخورد با متخلفین جزم است و در این زمینه هیچ اغماضی نداریم اما ساحت دستگاه قضایی باید از تهمت‌ها مبرا باشد، در حکومت حضرت علی هم تخلف صورت می‌گرفت اما برخورد می‌شد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه ما ابعاد نظارتی را گسترش داده‌ایم گفت: یک آقایی اخیرا گفته اگر می‌خواهید وضع سلامت قوه قضائیه را ببینید افرادی را پنهانی به نهادهای زیرمجموعه‌ این قوه بفرستید، ما دو سال است این کار را انحام می‌دهیم و نتایج خوبی گرفته‌ایم اما باید از سیاه‌نمایی بپرهیزیم چرا که بدنه قوه قضائیه سالم است و همه را نباید با یک چوب برانیم.

رئیس قوه قضائیه بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در دستگاه‌های قضایی اشاره کرد و گفت: ما باید در بحث اخلاق حرفه‌ای پیشتاز باشیم اگر پای اخلاق را به دستگاه قضایی بکشانیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی گفت: شکایت کردند که فلان قاضی یا بازپرس با مراجعان تندی می‌کند این کار درست نیست چرا باید زحمات خود را باطل کنیم بحث رفتار با مراجعه کننده مهم است و نباید کسی را که به ما پناه آورده اینطور از خود برانیم.

آملی لاریجانی به گلایه برخی از وکلا اشاره کرد و گفت: خیلی وقت‌ها از قول من نقل می‌شود که نسبت به وکلا نظر منفی دارم اما این حرف شرعا و قانونا اشتباه است.

رئیس قوه قضائیه افزود: چطور می‌شود نگاهم به یک وکیل خوب و متدین که قانون را مدنظر دارد و می‌تواند به دستگاه قضایی و نظام خدمت کند بدبین باشم.

وی ادامه داد: برخی وکلا شکایت کردند که قضات رفتار ناصحیح دارند این موضوع هم باید در چارچوب اخلاق حرفه‌ای دیده شود ما باید با وکلا تعامل داشته باشیم و شان و حرمت آنها را نگه داریم.

آملی لاریجانی افزود: از طرف دیگر هم گزارشاتی مطرح شده است رفتار خلاف شان وکلا در دادگاه و بیرون از دادگاه برخی در سخنان ناحق خود صحبت‌هایی را به قوه قضائیه نسبت می‌دهند که این امر درست نیست.

رئیس قوه قضائیه درخصوص آیین دادرسی کیفری گفت: با تصویب این قانون تاسیسات جدید زیادی وارد دستگاه قضایی شده و از اول تیر ماه که به اجرا درآمده بار سنگینی را بر دوش قوه قضائیه گذاشته است.

حقوق بشر آمریکایی و اروپایی یک دروغ بزرگ است

آملی‌لاریجانی رئیس دستگاه قضا امروز در همایش سراسری قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به موضوع حقوق بشر و هجمه‌های بسیار سنگین حقوق بشری به ایران اظهار داشت: معتقد هستیم بدون مراجعه به مبانی اصلی نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم و ما مبدا حقوق را دینی می‌دانیم.

وی افزود: وقتی که حق متعال را پذیرفتیم اوست که حاکم مطلق است و ما نمی‌توانیم از نظر مبانی آنها را که یک حقوق تنظیم می‌کنند، بپذیریم.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با انتقاد از حقوق بشر غربی‌ها گفت: حق آزادی در همسرداری را غربی‌ها اثبات می‌کنند و در نهایت به همجنس ربط می‌دهند که جمهوری اسلامی زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود و تعمیم حقوق بشر غربی به سایر کشورها درست نیست.

وی با اشاره به موضوع حاد حقوق بشر که اجرای این حقوق در دنیاست، خاطرنشان کرد: حقوق بشر ابزاری است در دست دولت‌های بزرگ و مجامع بین‌المللی تا به کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران که رفتار آنها را نمی‌پسندند، فشار بیاورند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در خود آمریکا وضع حقوق بشر چطور است؟ در فلسطین و عربستان این حقوق بشر چطور است و در همین عربستان تاکنون چند انتخابات برگزار شده است؟

وی با بیان اینکه وضع حقوق بشر و بمباران بحرین اکنون چطور است، تصریح کرد: دروغ حقوق بشری آمریکایی و اروپایی همین موضوعات است و وقتی آنها از حمله به مردم بحرین و یمن حمایت می‌کنند تمام این موارد جنایت جنگی است.

آملی‌لاریجانی گفت: از بین بردن زیرساخت‌ها، میراث فرهنگی و کشتارهای بی‌رویه مردم جنایات جنگی است که عربستان انجام می‌دهد.

وی با انتقاد از سازمان ملل در خصوص حقوق بشر گفت: در این شرایط وقتی گزارش بسیار سبکی از سوی سازمان ملل در خصوص عربستان ارائه می‌شود، همان گزارش را هم با ایجاد فشار خارج می‌کنند و آیا این حقوق بشر است؟

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آنها می‌گویند حقوق زنان در جمهوری اسلامی نقل می‌شود، خاطرنشان کرد: زنان پا به پای مردان در جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند و در مدیریت‌ها دخالت دارند اما در آمریکا اسمش این است که زن آزاد است اما بردگی زنان در آن کشور مشهود است.

وی اضافه کرد: این مجلات کذایی که فساد جنسی را رواج می‌دهد، بردگی زنان در زمین است که اسم آن را آزادی زنان و حقوق بشر گذاشتند.

آملی‌لاریجانی با اشاره به یک مثالی که حادثه‌ای در گذشته رخ داد، گفت: یک شخصی در جمهوری اسلامی از فردی بازجویی می‌کرد که در جریان این بازجویی آن طرف از دنیا رفت که با این موضوع دستگاه قضایی به شدت برخورد کرد اما این موضوع یک پرونده ضدحقوق بشری علیه ایران شد. در شرایطی که در خود آمریکا جلوی رسانه‌ها و مردم فردی را روی زمین می‌خوابانند و گردن آن را می‌شکنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آماری که ارائه شده است در هر روز یک سیاه پوست در آمریکا کشته می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ادامه برخورد با موضوع مواد مخدر در کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی در بحث برخورد با مواد مخدر (اعدام‌ها) ایثار می‌کند و نیروهای امنیتی، انتظامی و قضات نیز در این راه ایثار می‌کنند تا این مواد مخدر در دنیا پخش نشود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بر اساس تبعیت از ارزش‌های نورانی قرآن پیشتاز حقوق بشر است، اظهار کرد: به رعایت حقوق شهروندان در ایران اهمیت می‌دهیم اما آنها این ادعاهای حقوق بشری را باید کنار بگذارند.

امنیت کشور در گرو داشتن قوه قضاییه بی‌طرف، عالم و کاراست

حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان هم در این مراسم با بیان اینکه شهید بهشتی بنیانگذار قضاء اسلامی نوین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: اگر بخواهیم در قضاء و قوانین از علمای بزرگ نام ببریم از شهید مدرس در آغاز مشروطه و شروع تدوین قوانین و از شهید بهشتی در آغاز تدوین قوانین در نظام جمهوری اسلامی می‌توان نام ببریم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: امروز ما در شرایطی هستیم که نیازمند به یک قوه قضائیه قوی، به روز، چابک و قوه قضائیه‌ای که بتواند پناهگاهی برای مردم ما باشد هستیم. همه مردم ما اگر شب به راحتی می‌توانند سر به بالین بگذارند به دلیل وجود یک قوه قضائیه توانا است.

وی اضافه کرد: در هیچ کشوری امنیت آن کشور حفظ نخواهد شد مگر آنکه مردم در پناه یک قوه قضائیه بی‌طرف، عالم، کارا در زمینه رفع مخاصمات و مبارزه با مجرمین و ایجاد عدل و داد در جامعه باشد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور را در اینجا بخوانید

غرب در اجرای برجام نقاط ضعفی داشت/ تماس سعودی‌ها با گروهک‌های شرق کشور برای ایجاد سر و صدا در ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که برای کشور ما پیش آمد مسئله برجام بود، نظام توافق برجام را با چشم بینا انتخاب کرد ولی در این میان باید دید غربی‌ها در پس این توافق چه فکری در سر دارند، آیا آنچه می‌گفتند را دنبال می‌کنند یا طور دیگری می‌خواهند اقدام کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد غربی‌ها در اجرای برجام نقاط ضعفی را جا گذاشتند که برخی از این نقاط ضعف مربوط به برچیدن تحریم‌ها علیه ایران می‌شود که بخشی از این عدم برچیدن تحریم‌ها را در بانک‌های بزرگ کشور شاهدیم.

متن کامل سخنان علی لاریجانی را در اینجا بخوانید

ارائه گزارش عملکرد سالانه دستگاه قضایی از سوی وزیر دادگستری

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در همایش سراسری دستگاه قضایی به ارائه گزارش پرداخت.

هر ساله در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا و همچنین مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود وزیر دادگستری گزارش را از عملکرد بخش‌های مختلف این قوه ارائه می‌کند.

وزیر دادگستری در بخشی از این گزارش و در خصوص زندان‌زدایی و رسیدگی به امور زندانیان گفت: در اجرای مواد ۶۴ تا ۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری در سال گذشته جمعیت ورودی به زندان‌ها به ۴۷۸ هزار نفر رسید که ۷۰ هزار نفر کمتر از سال ۹۳ است و هم‌اکنون موجودی زندانیان ۲۲۸ هزار نفر است که شامل ۹۷ درصد مرد و ۳ درصد زن است.

پورمحمدی همچنین به موضوع سلامت قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اعمال نظارت بر عملکرد قضات، کارکنان قوه قضاییه و تضمین سلامت عملکرد کارکنان در این قوه اقدامات نظارتی جدی از سوی مسئولین انجام گرفت.

متن کامل گزارش وزیر دادگستری را در اینجا بخوانید

تجلیل از ۳۹ قاضی و ۱۰۵ کارمند نمونه دستگاه قضا

در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه که امروز در محل سالن اجلاس سران و با حضور روسای قوا برگزار شد از ۳۵ قاضی نمونه در سطح کشور تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از ۱۰۵ کارمند نمونه دستگاه قضایی نیز تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود به برگزیدگان اعطا شد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا