معنا کردن اقتصاد مقاومتی با پرورش قارچ در فریدونکنار؛

درآمد ۱٫۵ میلیون تومانی در هر دو ماه/ مسئولان دولتی حمایت نمی‌کنند

بصیر، توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می‌کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.
از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته بارها با بیان و تبیین اقتصاد مقاومتی و توجه به سرمایه‌های داخلی دولت و مجلس را به سمت به کارگیری این مفهوم رهنمون کردند، اگرچه در این موضوع همایش‌ها و جلسات گوناگونی در سطح دولت و مجلس برگزار شد اما آن چنان‌ که باید مورد توجه و اجرا قرار نگرفت تا جایی که مقام معظم رهبری سال ۹۵ را به‌عنوان سال عمل و اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند.
اقتصاد مقاومتی و اتکا به اقتصاد درون ‌زا مفهومی است که به نظر بسیاری از کارشناسان تنها راه برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی کنونی است، با این حال دولت همچنان چشم از دست بدخواهان ملت و دشمنان اسلام برنمی‌دارد و با تکیه بر قول‌های پوچ کشورهای اروپایی تلاش می‌کند درمانی برای درد بزرگ اقتصاد بیابد، با گذشت نزدیک به ۳ سال از عمر دولت تدبیر و امید همچنان وعده‌های ۱۰۰ روزه در هاله‌ای از ابهام، حل‌نشده باقی‌ مانده است و دمل چرکین وابستگی به نفت هرروز بزرگ‌تر و دردآورتر می‌شود.
در دوران کم‌ توجهی‌ برخی دولتمردان به موضوع اقتصاد مقاومتی بازهم مردم به‌خصوص جوانان بودند که شجاعانه پای در میدان جنگ اقتصادی گذاشته و همت خود را در اجرای بی ‌نقص فرامین رهبر انقلاب به کار گرفتند.
ازآنجایی‌ که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرارگرفته است، به این منظور با امیر داداش‌پور جوان فریدونکناری به گفت‌و‌گو نشستیم، وی که علاقه‌مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است پا به عرصه تولید گذاشته و توانسته اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.
داداش‌پور با بیان اینکه در سوله‌ای که اختیار داشتیم با تسهیلات بسیج سازندگی آغاز به پرورش قارچ کردیم، خاطرنشان کرد: دو سال است که پرورش قارچ را آغاز کردیم و با دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی در یک محیط ۲۰۰ مترمربعی تولید آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا حدود ۵۰ میلیون سرمایه گذاری اولیه داشتیم و ۱۰ میلیون تومان را برای خرید کمپوست از بسیج سازندگی استفاده کردیم، تصریح کرد: تولید ما در هرسالن ۳ تا ۴ تن در دوره‌ای ۲ ماهه است و در سال حدود ۳۰ تا ۳۵ تن تولید می‌کنیم.
این تولیدکننده بسیجی با بیان اینکه به صورت میانگین در هر ماه حدود یک میلیون و ۵۰۰ درآمد کسب می‌کنیم، اظهار کرد: ۵ تا ۶ نفر در این رابطه مشغول هستند که دو نفر ثابت و بقیه به عنوان پاره وقت فعالیت می‌کنند.
داداش‌پور با ابراز تاسف از اینکه تا به امروز به غیر از بسیج سازندگی هیچ گونه حمایتی را مسئولان دولتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: پرورش قارچ یک فعالیت تخصصی است و باید توانمندی فراوانی داشته باشید تا درآمد کسب کنید.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات فراوانی در زمینه‌های معیشتی وجود دارد، اظهار کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذار در برون رفت از مشکلات زندگی است و به جوانان توصیه می‌کنم در این شرایط اقتصادی با حضور در طرح‌های پربازده اقتصاد مقاومتی موجب رشد و تعالی خود و کشورشان شوند.
به گزارش بصیرنیوز، توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند، در اقتصاد مقاومتی، جهت‌گیری سیاست‌های تجاری به کشورهای همسایه معطوف است؛ به فعالیت‌های اقتصادی همچون جهاد می‌نگریم؛ اصلاح الگوی مصرف و حرکت به‌ سوی مصرف بهینه مدنظر است و توجه زیادی به تحقیقات کاربردی می‌شود، بنابراین اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از توان و تولید داخلی می‌تواند در رشد اقتصادی کشور و جوانان تاثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا