گزارشی از حال و هوای گرم اردوی جهادی/

اینجا کرکره کار جهادی را حتی در گرم ترین روزهای رمضان پایین نمی کشند

بصیر، فعالیت گروه های جهادی در ماه مبارک رمضان هم تعطیل نمی شود. بسیجیان جهادگر اگر لازم باشد در برنامه های عمرانی شان انعطاف به خرج می دهند اما کرکره کار جهادی را حتی در گرم ترین روزهای رمضان پایین نمی کشند. شهید همت نام گروه جهادی دانشگاه صنعتی بیرجند است که چراغ خدمت رسانی داوطلبانه به مردم را این روزها در روستای گیو بخش خوسف روشن نگه داشته اند.

امامزاده نجم الدین روستای گیو صحنه حضور جهادگران است
محمد رستمی، مسئول حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی درباره فعالیت این گروه جهادی می گوید: “۱۹ جهادگر برادر در قالب گروه جهادی شهید همت، به روستای گیو بخش خوسف اعزام شدند. بچه های این گروه علاقه مند بودند که در ماه رمضان اردوی جهادی را برگزار کنند چون از یک طرف در ماه رمضان مردم جمعیت در روستا حضور دارد و از سوی دیگر کار جهادی با زبان روزه را تمرین خودسازی می دانند. فعالیت عمرانی مان در این مقطع ساخت حرم امامزاده در حد سفت کاری است.”
سید محسن احمدی، آشپز این گروه و یکی از فعالین کارهای عمرانی است. دست پخت خوب او باعث شده تا همه اعضای گروه از وضعیت غذای افطار و سحر رضایت کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه درسهایی که من از اردو جهادی گرفتم کم از ماده و قانون هایی که توی کتابها میخواندم نبود و قطعا توی زندگی ام به آنها نیازمندم؛ گفت: دراین اردو فهمیدم توی گوشه و کنار این کشور پهناور، آدمهایی هستند که بدون امکانات اولیه حتی آب و برق و گاز زندگی می کنند و بدون گله و شکایت شبها سرسفره ی ساده اما پربرکتشان خداوند حضور دارد.
سید محمد حسین وفایی که یکی از فعالین فرهنگی گروه است، بعد افطارو نماز مغرب و عشا بچه ها را دور هم جمع می کرد و حلقه های معرفتی با موضوعات متنوع تشکیل می داد.
وی با اشاره به اینکه این روستا روحانی ثابتی ندارد و بیش از ۴ سال است که مراسم آنچنانی در اینجا برگزار نشده است، می گفت: بچه ها در شب های قدر با برگزاری مراسم احیا و قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و مراسم قرآن به سر حال و هوای ویژه ای به روستا می بخشند و مردم نیز از این برنامه ها استقبال می کنند.
مصطفی قاسمی که مسئولیت این گروه را برعهده دارد در تشریح برنامه های روزانه گروه جهادی شهید همت  به خبرنگار ما گفت: اعضای گروه بعد از صرف سحری و اقامه نماز صبح به امامت حاج آقای خدمتی، روانه کارهای عمرانی و ساخت و ساز در حرم امامزاده نجم الدین می شوند و نزدیک اذان ظهر دست از کار می کشند، و با برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و احکام قبل از نماز در مسجد روستا خود رابرای اقامه نماز مهیا می کنند.
وی ادامه داد: بعد از نماز ظهر مراسم قرائت یک جزءقرآن با حضور مردم روستا و روحانی گروه برگزار می شود و عصرها نیز دانشجویان با برگزاری کلاس های مفرح ورزشی، کاردستی و… در جمع بچه های روستا حضور دارند.
قاسمی درباره علت برگزاری اردو در ماه مبارک رمضان می گوید: “اردوی جهادی همیشه حال بچه های جهادی را خوب می کند مخصوصا اگر در ماه رمضان برگزار شود چراکه ثمره فرهنگی بیشتری دارد و محیط برای کار فرهنگی آماده تر است .
وی در پایان به خبرنگار ماگفت: هدف این اردوها انسان سازی و خودسازی است و بیش از اینکه مردم روستا نیازمند حضور ما باشند، ما محتاج حضور میان آن ها هستیم.
دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا