غروب آفتاب برجام در روزنامه های حامی دولت؛

بایکوت سالروز “برجام” در رسانه های اصلاح طلب+تصاویر

بصیر، ۲۳ تیرماه سالگرد توافق برجام  است. توافقی که شاید مهم‌ترین سوژه خبری رسانه های خارجی و داخلی از آغاز دولت حسن روحانی بود.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران است که در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در شهر وین صورت گرفت.

پس از گذشت یک سال از این توافق حتی خود مدیران دولتی و تیم مذاکره کننده به این سخن مهر تایید زدند که برجام موفقیت آمیز نبوده است.

مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان “از دید ما برجام به‌طور کامل موفقیت‌آمیز نبوده است” گفت: دولت آمریکا آن‌طور که باید به وظایف خود عمل نکرده است و بانک‌های اروپایی مته به خشخاش می‌گذارند.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ایران با وجود انجام همه تعهدات، به خاطر تداوم تحریم‌های آمریکا، هنوز طعم مزایای برجام را نچشیده و اثر مثبت اقتصادی آن را لمس نکرده است.

توافقی که قرار بود ظرف مدت مشخصی تحریم های ظالمانه بر علیه ایران را از میان بردارد اما امروز می‌بینیم که نه تنها این اتفاق نیافتاده بلکه سردمداران آمریکایی هنوز خواستار اعمال تحریم های جدید تری بر علیه ایران اسلامی هستند.

در این میان نقش رسانه های خبری اصلاح طلب در دفاع از این اقدام دولت بسیار پر رنگ بوده است. نقطه مشترک همه این خبرها در رسانه های جریان اصلاحات بازشدن دربی به روی بهشت توسط این توافق نامه بوده که تاکنون عملی نشده است.

اما امروز همزمان با سالگرد برجام، فقط روزنامه ایران و اعتماد به این موضوع پرداختند و روزنامه های اصلاح طلب، «اصلاح قانون ماهواره» را تیتر خود قرار دادند.

شاید دوستان رسانه ای طرفدار دولت نیز پس از مدت ها کلاه خود را قاضی کرده و دیدند که واقعا آفتاب برجام اصلا بالا نیامده بوده است که بخواهد طلوع کند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا